....een besluit dat volgens velen gebaseerd is op een misplaatste klimaatagenda.
24-12-2024
Dappere Thierry Baudet neemt het op voor Schiphol: 'Ook de PVV wil Schiphol slopen!'
In de Tweede Kamer heeft Thierry Baudet een heldere en welkome stem laten horen voor het behoud van Schiphol's positie als economische krachtpatser. De coalitie, onder leiding van de PVV van Geert Wilders, wil het aantal vliegbewegingen op Schiphol drastisch verminderen, een besluit dat volgens velen gebaseerd is op een misplaatste klimaatagenda.
Baudet heeft deze plannen niet ongemerkt laten passeren. In een scherpe en goed onderbouwde speech in het parlement heeft hij de vinger op de zere plek gelegd: de reductie van vluchten op Schiphol zou een directe aanslag zijn op onze economische welvaart. Hij benadrukte dat Schiphol niet alleen een vliegveld is, maar één van de grootste werkgevers van Nederland, met meer dan 100.000 directe banen die op het spel staan.
De coalitie wil, onder druk van de klimaatlobby, onze luchthaven krimpen, waardoor niet alleen onze concurrentiepositie in gevaar komt, maar ook de levensonderhoud van duizenden gezinnen. Het is een kortzichtige visie die de lange termijn economische gezondheid van Nederland uit het oog verliest. Baudets argumentatie is hier helder: Schiphol moet niet kleiner gemaakt worden. Het tegendeel is zelfs waar. Als er al iets gebeurt, dan moet het aantal vluchten naar en vanaf Schiphol juist verhoogd worden.
Schiphol: motor van de economie
De PVV, onder leiding van Geert Wilders, heeft voorgesteld om het aantal vliegbewegingen op Schiphol terug te brengen van 500.000 naar 478.000 per jaar, een beslissing die volgens Baudet de Nederlandse economie zou schaden. Hij onderbouwde zijn argumenten met harde cijfers:
* Economische Impact: Schiphol genereert jaarlijks miljarden euro's aan economische activiteit, met een directe bijdrage van circa 3,4 miljard euro aan het BBP van Nederland.
* Werkgelegenheid: Meer dan 100.000 banen zijn direct verbonden met de luchthaven, waaronder niet alleen de luchthavenpersoneel maar ook de banen in de luchtvaartmaatschappijen, cateringsbedrijven, en logistieke diensten.
* Passagiers: In 2023 verwelkomde Schiphol 61,7 miljoen passagiers, een stijging van 18% ten opzichte van het voorgaande jaar, wat de groeiende vraag naar luchtvaart illustreert.
* Concurrentiepositie: Baudet benadrukte dat Schiphol een van de grootste luchthavens van Europa is en dat een reductie van de vliegbewegingen ons land minder aantrekkelijk maakt voor internationale bedrijven en toeristen.
(Artikel gaat verder onder deze oproep) Steun De Dagelijkse Standaard financieel via BackMe, want alleen met uw bijdrage kunnen wij ons belangrijke rechtse werk voortzetten en een krachtig alternatief blijven vormen voor de linkse mainstream media. Uw steun is cruciaal om onze onafhankelijke stem te behouden en de vrijheid van meningsuiting te waarborgen in een medialandschap dat vaak overheerst wordt door eenzijdige opvattingen. Samen kunnen we de balans bewaren en een pluriform medialandschap in stand houden.
Baudet bekritiseerde de coalitieplannen door aan te geven dat deze niet alleen de economische groei zouden belemmeren maar ook de levenskwaliteit van vele Nederlanders. Hij argumenteerde dat de focus op klimaatbeleid niet ten koste mag gaan van de economische welvaart en dat er andere, meer innovatieve manieren zijn om milieu-impact te verminderen zonder de luchthaven te krimpen.
Steun De Dagelijkse Standaard via BackMe, want alleen met uw bijdrage kunnen wij ons belangrijke rechtse werk voortzetten en een krachtig alternatief blijven vormen voor de linkse mainstream media. Uw steun - hoe klein of groot ook! - is cruciaal om onze onafhankelijke stem te behouden en de vrijheid van meningsuiting te waarborgen in een medialandschap dat vaak overheerst wordt door eenzijdige opvattingen. Samen kunnen we de balans bewaren en een pluriform medialandschap in stand houden.
0 reacties :
Een reactie posten