.....een bizarre tocht maken die nergens toe leidt, ja tot hogere kosten voor automobilist en belasting betaler.
18-12-2024
ANWB volledig de weg kwijt in energietransitie met waarschuwingen over elektrische auto
Van een onzer correspondenten.
Het aantal mensen dat van plan is een elektrische auto te kopen neemt niet toe, waarschuwt de ANWB na eigen onderzoek onder ruim 2000 Nederlanders. Het is volgens de organisatie dan ook noodzakelijk dat de overheid maatregelen blijft nemen om elektrisch rijden betaalbaar te maken en meer duidelijkheid verschaft over de kosten.
De grootste ledenclub van Nederland is met deze noodkreet het slachtoffer van institutioneel klimaatalarmisme: een bizarre tocht maken die nergens toe leidt, ja tot hogere kosten voor automobilist en belasting betaler. En het is de vraag of zij, nu zij zich zelfs als autoverkoper opstelt, het belang van de leden dient. Neem alleen al de prietpraat over de vermeende kwalijke rol van CO2, die door vele wetenschappers wordt weersproken en elektrisch rijden helemaal niet noodzakelijk maakt. Zie hier.
De ANWB is daarmee een spookrijder geworden die de echte sentimenten en financiële zorgen over de klimaathype niet meer begrijpt.
Dat de elektrische auto voor de burger een financieel fiasco wordt, is kennelijk aan dovemans oren verteld. Immers, de helft van de ondervraagden geeft aan dat de aanschaf van een elektrische auto wordt beïnvloed door de wegenbelasting. Met de huidige pijnlijke plannen van het kabinet zullen de maandlasten van elektrische auto’s fors stijgen en betalen elektrische rijders meer MRB dan vergelijkbare brandstofauto’s door het extra gewicht van de accu.
Het schrijnende is dat de ANWB die pijn zelf mede heeft veroorzaakt met de grote woorden over die verschrikkelijke klimaatverandering en het bijna verplicht stellen om elektrisch te moeten rijden.
***
Bron hier.
***
1 reacties :
Komt nog bij dat de saldering van de zonnepanelen per 1 januari 2027 afgeschaft wordt. Wie dacht dat hij zijn elektrische auto nog kon opladen via zijn eigen panelen komt dan over 2 jaar bedrogen uit of hij/zij/het moet de elektrische auto opladen als de zon op zijn panelen staat, zelfde overigens met warmtepompen.(in de winter als het koud is torenhoge elektra kosten) Een elektrische auto rijdt ongeveer 5 a 6 km op 1 KW.(vergeet al die mooie verhalen) a €0,27 via eigen panelen, via laadpalen is het aanmerkelijk duurder. De korting op de wegenbelasting wordt jaar op jaar minder via allerlei schimmige berekeningen en vergeet niet dat de verzekeringspremie hoger is als een vergelijkbare benzine auto.
Je zou bijna denken dat Marga de Jager weer via het banenpoultje op die plaats is terecht gekomen, zeker niet door haar kennis en dus van GL/PvdA is of waarschijnlijker lid is van D'66.
Een reactie posten