Wilders speelt met vuur, 15 zetels kwijt. Blaast hij het kabinet op? #DDDP Dwarsnieuws - Marianne Zwagerman

• zondag 13 oktober 2024
  • Categorie: , ,
  •  De PVV is alle zetelwinst uit de peilingen sinds de verkiezing kwijt en staat nu op 37

13-10-2024

Ook zijn eigen kiezers raken hun geduld kwijt met Geert Wilders, die de regering naar de afgrond twittert. De PVV is alle zetelwinst uit de peilingen sinds de verkiezing kwijt en staat nu op 37, in plaats van de 52 zetels op het hoogste punt. Bijna eenderde van de PVV-stemmers wil dat Wilders zijn toon matigt op X. NSC daalt door en verliest weer een zetel in de nieuwe peiling van Maurice de Hond. Vooral het CDA profiteert. Ook in het land gebeurt veel. BBB moet in Overijssel toch windmolens slikken en kon de meest innovatieve boer van Nederland niet redden van de ondergang. Het vertrouwen in het kabinet is fors gedaald. Nederland staat ook niet massaal achter de noodwet voor de asielcrisis. 30% steunt de noodwet, 40% de spoedwet en 26% wil geen van beide. Marianne Zwagerman en Maurice de Hond nemen het samen met jou door in een nieuwe aflevering van Dwars door de Politiek. Elke zondagochtend om 11.00 uur live op YouTube, X en Linkedin. Je wekelijkse subsidievrije lichtpuntje tussen #WNLopZondag en #Buitenhof. Kijk en praat met ons mee. We maken het programma gratis te zien voor iedereen. Wil je ons werk steunen? Word dan lid van de Club van Dwarskijkers op DwarsNieuws.nl of lid van Maurice.nl. Het kost bijna niks, maar helpt een hoop.