Poetin: Rusland zal nooit atoomwapens in de Oekraïne toestaan

• dinsdag 22 oktober 2024
  • Categorie: , , , , ,
  •  Zo omvat het BRICS-bondgenootschap al 33% van de globale landoppervlakte en ongeveer 45% van de wereldbevolking.

Poetin: Rusland zal nooit atoomwapens in de Oekraïne toestaan

De BRICS-staten werken op dit moment aan een alternatief voor SWIFT betreffende internationaal betalingsverkeer om niet aangewezen hoeven te zijn op de VS. Bovendien zou Rusland het nooit toestaan dat er westelijke atoomwapens in de Oekraïne gestationeerd worden.

Tegenover verschillende journalisten en vertegenwoordigers van persbureaus uit de BRICS-landen heeft de president van de Russische Federatie, Vladimir Poetin (foto), belangrijke opvattingen van de Russische regering uiteengezet (video).

Tot de belangrijkste punten die werden aangesproken, behoren vooral dingen die de betekenis van het BRICS-bondgenootschap accentueren.

Zo omvat het BRICS-bondgenootschap al 33% van de globale landoppervlakte en ongeveer 45% van de wereldbevolking. Terwijl het BRICS-bondgenootschap geen vast blok zou zijn, maar het zou openstaan voor nieuwe leden en ook voor samenwerking met andere bondgenootschappen.

Hierbij zou natuurlijk de relatie tussen Rusland en China belangrijk zijn. Terwijl er geen sprake zou zijn van junior-partners en senior-partners. Beide zijden, Rusland en China, zouden elkaar op ooghoogte behandelen.

Natuurlijk zou de betekenis van de economische kracht van China toenemen. China kan ook op een bijna onbegrensde capaciteit van natuurlijke bronnen uit Rusland teruggrijpen. De opkomst van China zou ook voor de VS niet meer af te remmen zijn. Daarvoor zou het gewoon veel te laat zijn.

De BRICS-staten werken op dit moment aan een alternatief voor SWIFT (Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication) voor het internationale betalingsverkeer om niet aangewezen hoeven te zijn op de VS. Überhaupt willen Rusland en China zich meer van de dollar als sleutelvaluta in de wereld losmaken.

Er werd ook gesproken over de oorlog in de Oekraïne.

Poetin maakte duidelijk dat Rusland het onder geen enkele omstandigheid zou toestaan dat er atoomwapens op het gebied van de Oekraïne gestationeerd worden.

De Russische Federatie zou m.b.t. het verloop van de oorlog zeker zijn van de overwinning, ook al kost het militaire inspanning. Het Westen respectievelijk de NAVO zou een oorlog voeren tegen Rusland met Oekraïense soldaten. De regering van de Oekraïne zou haar militaire personeel niet sparen, ook al gebeurt dit in het belang van derde landen.

Bron:
    freiewelt.net

Vertaald uit het Duits door:
    E.J. Bron
    (www.ejbron.wordpress.com)