Oeps! Joost Niemoller sloopt bij ON! premier Schoof: "Hij is een gevaarlijke ambtenaar"

• vrijdag 11 oktober 2024
  •  Dick Schoof is 100 dagen premier van ons land.

DDS 11-10-2024

Dick Schoof is 100 dagen premier van ons land. Voor Ongehoord Nieuws was dat reden om een terugblik te doen. Wat heeft hij tot nu toe gedaan, heeft hij de verwachtingen waargemaakt, en wat kunnen nog van hem verwachten. Aanwezig was ook journalist Joost Niemoller. Die ging keihard los op Schoof en noemde hem "een gevaarlijke ambtenaar."

Niemoller begon door eerst even terug te blikken op hoe Schoof eigenlijk premier werd. Als grote winnaar van de verkiezingen wilde Geert Wilders eigenlijk Ronald Plasterk naar voren schuiven. Dat vonden een heleboel mensen een erg goed idee, aldus Niemoller. Maar dat werd direct geblokkeerd door de zittende macht. Plasterk werk politiek gewoon keihard uitgeschakeld.

"Toen had Wilders moeten zeggen, oke, dat wordt 'm dus niet'," aldus Niemoller. Helaas kwam toen ineens Schoof naar voren als mogelijke kandidaat, en Wilders ging daarin mee. "Wat ik nooit heb begrepen," zei Niemoller daarover. Want, ging hij verder, Schoof is niet iemand die iets víndt. "Het is een persoon die levert adviezen, maar niet vanuit een gedachte, maar iemand wil iets, en hij zegt dan, 'nou, dat kan je via die en die weg bereiken'."

Artikel gaat verder onder deze oproep) Het is tijd om PAL te staan voor elkaar. Voor rechts. Voor Nederland. Voor Ongehoord Nederland. Ja, JUIST in deze tijd. Daarom roepen wij al onze lezers op om NU lid te worden van Omroep ON!, de enige NPO-omroep die jouw en onze waarden deelt. We zien de aanvallen op ON! in de media, en zelfs in de politiek. Maar juist DAAROM moeten we ON! meer dan ooit steunen. Word daarom lid van ON! Vandaag nog. Samen staan we sterk. Als we ON! laten vallen gaan we uiteindelijk allemaal ten onder, DDS incluis!

"Als een ambtenaar. Weliswaar als een gevaarlijke ambtenaar, omdat hij over heel veel kennis beschikt waar normale mensen niet over beschikken, vanwege zijn verleden bij de geheime dienst," zei Niemoller daarop. Officieel heeft hij daar "geen toegang" toe, maar feitelijk wel. En zeker nu "als premier. Wat ik zelf al heel dubieus vind qua verhouding met Wilders."

Kortom, Niemoller was niet onder de indruk van de keuze voor Schoof als premier en is dat nog steeds niet.

DDS heeft een NIEUWE Dagelijkse Nieuwsbrief. Abonneer je GRATIS en voor niets op deze NIEUWE dagelijkse nieuwsbrief. Deze nieuwsbrief is beter dan de oude nieuwsbrief: 1) we doen het in house dus zijn niet afhankelijk van anderen en 2) de layout en indeling van deze nieuwsbrief is veel handiger. Abonneer je dus. Gratis. Vandaag nog!