‘Hernieuwbare’ energiebronnen verhogen de vraag naar fossiele energie

Datum:
  • dinsdag 29 oktober 2024
  • in
  • Categorie: ,
  •  Het af en toe toevoegen van enorme windturbinebladen en zonnepanelen om elektriciteit op te wekken is de ‘groene’ oplichterij van de eeuw,....


    29-10-2024


    ‘Hernieuwbare’ energiebronnen verhogen de vraag naar fossiele energie


    Door Ronald Stein en John Shanahan.

    Bij de overgang naar zogenoemde schone en groene elektriciteit brengen kritieke mineralen en metalen nieuwe uitdagingen met zich mee voor de elektriciteitszekerheid.

    Zonne-energiecentrales, windparken en elektrische voertuigen vereisen over het algemeen meer mineralen om te bouwen dan hun fossiele brandstof-gebaseerde tegenhangers. Een typische elektrische auto vereist zes keer zoveel minerale input als een conventionele auto, en een onshore windcentrale vereist negen keer meer minerale hulpbronnen dan een gasgestookte centrale. Sinds 2010 is de gemiddelde hoeveelheid mineralen die nodig is voor een nieuwe eenheid van elektriciteitsopwekkingscapaciteit met 50% toegenomen, omdat het aandeel van wind- en zonne-hernieuwbare energiebronnen in nieuwe investeringen is gestegen.

    Onze elektriciteit is steeds afhankelijker van zeldzame aardmetalen en -mineralen. Deze worden gewonnen voor windturbines, zonnepanelen en accu’s voor elektrische auto’s. Deze worden in andere landen onder erbarmelijke slavenarbeid en milieuomstandigheden gewonnen, maar het DOE en de bureaucraten negeren dit.

    China heeft een ijzersterke positie van 80% van het wereldwijde aanbod van zeldzame aardmetalen en mineralen, terwijl Congo in Afrika goed is voor 90% van het essentiële kobalt.

    Op basis van totale componenten voor een EV-batterij is grafiet ongeveer 25% tot 28% van de hele EV-batterij. Turkije heeft de grootste reserves aan grafiet, gevolgd door Brazilië en China. Samen waren deze drie landen goed voor 66% van de geschatte wereldwijde grafietreserves.

    Het zou iedereen zorgen moeten baren dat al die ‘bloedmineralen’ afkomstig zijn van mijnbouw op plekken in de wereld die nooit gezien worden door milieuactivisten, beleidsmakers of kopers van elektrische voertuigen.

    Om bijvoorbeeld elke EV-autobatterij te produceren, moet je 25.000 pond pekel verwerken voor lithium, 30.000 pond erts voor kobalt, 5.000 pond erts voor nikkel en 25.000 pond erts voor koper. Alles bij elkaar vereist slechts één Tesla EV-batterij de verwerking van meer dan 500.000 pond aan materialen ergens op de planeet.

    Een accu voor een zware elektrische vrachtwagen kan wel 16.000 pond wegen, wat 16 keer meer is dan de Tesla-accu!!!! Voor één enkele vrachtwagenaccu moet 8.000.000 pond aarde worden opgegraven. Dat is verbazingwekkend: 8 miljoen pond aarde opgraven voor elke vrachtwagenaccu!

    Beleidsmakers die ‘groen’ beleid bepalen, zijn zich er niet van bewust dat elektriciteit pas ontstond nadat 200 jaar geleden olie werd ontdekt.

    • ALLE elektriciteitscentrales die gebruikmaken van waterkracht, steenkool, aardgas, kernenergie, windenergie en zonne-energie, zijn gebouwd met producten, onderdelen en apparatuur die zijn gemaakt van oliederivaten die uit ruwe olie worden vervaardigd .
    • Alle elektrische voertuigen, zonnepanelen en windturbines zijn ook gebouwd met producten, onderdelen en apparatuur die zijn gemaakt van ruwe oliederivaten .
    • Bovendien worden alle auto’s, vrachtwagens, graafmachines, kranen, koopvaardijschepen, vliegtuigen en treinen ook gemaakt van olieproducten die uit ruwe olie worden gewonnen .

    Onze geavanceerde samenleving gebruikt oliederivaten die worden geproduceerd uit zwarte, grove ruwe olie om brandstoffen te maken voor grotere straalvliegtuigen, schepen en ruimtelanceringen en om de 6.000 producten te maken die van olie worden gemaakt en die 200 jaar geleden nog niet bestonden. Als we niet zo’n geavanceerde samenleving waren, zou er geen behoefte zijn aan zogenaamde “big oil“.

    We zijn inmiddels ruim drieënhalf jaar in het presidentschap van Biden, die vanaf het begin een regelgevende aanval van de hele overheid beloofde om de overgang van fossiele brandstoffen naar ‘groene’ elektriciteit af te dwingen.

    De vraag naar producten die uit aardolie worden gemaakt, legt druk op de toeleveringsketen. Hierdoor stijgen de kosten van producten en brandstoffen uit fossiele brandstoffen voortdurend om aan de materialistische behoeften van de maatschappij te voldoen.

    Het allerbelangrijkste is dat de realiteit onderschat wordt: ruwe olie wordt niet primair gebruikt voor het opwekken van elektriciteit, maar voor de productie van derivaten en brandstoffen. Dit zijn de ingrediënten van alles wat economieën en levensstijlen nodig hebben om te kunnen bestaan ​​en floreren. Het gaat hier dus om producten die vóór de 19e eeuw nog niet bestonden . 

    Geen van de zes methoden om elektriciteit op te wekken kan iets produceren om een ​​materialistische maatschappij te ondersteunen! Elektriciteit kan een iPhone opladen, maar kan de iPhone niet maken. Elektriciteit kan de defibrillator in het ziekenhuis laten werken, maar het kan de defibrillator niet maken.

    Producten die elektriciteit nodig hebben, zoals iPhones, defibrillatoren, computers, datacentra en röntgenapparaten, zijn ook afhankelijk van petrochemicaliën die uit ruwe olie worden vervaardigd om alle onderdelen en componenten te maken van elke methode om elektriciteit op te wekken.

    Als we terugkijken naar de geschiedenis van de petroleumindustrie, zien we dat de zwarte, grof uitziende ruwe olie vrijwel nutteloos was,  tenzij deze kon worden verwerkt (in raffinaderijen) tot oliederivaten die nu de basis vormen voor transportbrandstoffen en de oliederivaten die de basis vormen voor producten als halfgeleiderchips op basis van silicium, kunststoffen, smeermiddelen en medicijnen, die essentieel zijn voor de ondersteuning van een moderne levensstijl.

    Big Oil” bestaat alleen omdat de rijkere landen verslaafd zijn aan de producten en brandstoffen die worden geproduceerd uit fossiele brandstoffen die ONS leven comfortabeler maken?” ONZE behoefte aan kleinere en snellere elektronica en aan grotere en snellere vliegtuigen, schepen en lanceringen in de ruimte zijn de enige redenen dat ruwe olie nodig is.

    Voordat we dus de “grote oliemaatschappijen” gaan bestraffen, moeten we onszelf afvragen:

    Hoe durf ik voortdurend producten en brandstoffen te eisen die van olie worden gemaakt en die MIJN leven comfortabeler maken ?”

    Rick Amato’s Politics & Profits 8-minutengesprek met Ronald Stein is een 8 minuten durend videogesprek op Your America TV dat licht werpt op het feit dat degenen die netto-nul-emissies nastreven zich mogelijk niet bewust zijn van de realiteit dat windturbines en zonnepanelen andere dingen doen dan ruwe olie. “Verplichte emissies ( alleen in rijke landen ) om netto-nul te bereiken is een dwaas spel.”

    Het af en toe toevoegen van enorme windturbinebladen en zonnepanelen om elektriciteit op te wekken is de ‘groene’ oplichterij van de eeuw, aangezien ‘hernieuwbare energiebronnen’ de vraag naar fossiele brandstoffen doen toenemen, maar die zogenaamde hernieuwbare energiebronnen KUNNEN GEEN producten maken die de basis vormen van onze materialistische wereld.

    ***

    Over de auteurs

    Ronald Stein.

    Ambassadeur voor Energie & Infrastructuur, medeauteur van het voor de Pulitzerprijs genomineerde boek “Clean Energy Exploitations“, beleidsadviseur op het gebied van energiegeletterdheid voor The Heartland Institute en The Committee for a Constructive Tomorrow, en nationaal tv-commentator voor Energie & Infrastructuur met Rick Amato.

    Ronald Stein, PE is ingenieur, energieconsultant, spreker, auteur van boeken en artikelen over energie, milieubeleid en mensenrechten, en oprichter van PTS Advance, een bedrijf gevestigd in Californië.

    Ron is van mening dat energiekennis begint met de kennis dat hernieuwbare energie slechts af en toe elektriciteit is die wordt opgewekt door onbetrouwbare wind en zonneschijn, aangezien windturbines en zonnepanelen niets kunnen produceren voor de 8 miljard mensen op deze planeet.

    ***

    John Shanahan.

    John Shanahan, Professional Engineer, B.Sc. en M.Sc. van de Universiteit van Notre Dame, VS. Dr. of Engineering, Ruhr University Bochum, Duitsland. Vijfentwintig jaar in consultancy en publieke educatie voor alle energiebronnen, gerelateerde milieuproblemen en petroleumbijproducten voor de moderne wereld en problemen met beleidsbeslissingen, voornamelijk in de VS en Europa.

    ***
    Bron hier.
    ***




    0 reacties :

    Een reactie posten