Geheime Saoedische Goudaankopen, Nucleaire Doctrine Rusland & Waardeverlies Euro - Frank Knopers

• woensdag 2 oktober 2024
  •  Euro in vrije val

2-10-2024

Yael Potjer spreekt met Frank Knopers van Geotrendlines in een nieuwe maandupdate. We beginnen met een update over het conflict in Oekraïne. Rusland heeft zijn nucleaire doctrine aangepast. Wat betekent dit precies? Ondanks de sancties zien we toch dat de EU wel weer meer Russisch gas importeert. Een Hongaarse minister zei er het volgende over: “Iedereen doet zaken met Rusland, maar alleen wij zijn er transparant over”. Zijn de sancties wel waterdicht? Ook bespreken we de samenwerking tussen Rusland en Iran en zien we de plannen voor een nieuwe handelsroute. Daarnaast bespreken we de berichten over een nieuw internationaal betaalsysteem waar de BRICS aan werken. Landen zoals China willen minder afhankelijk worden van de dollar en bouwen daarom een alternatief systeem. Krijg goud hier een rol in? We bespreken de recordstijgingen op de Chinese aandelenmarkt na maatregelen vanuit Beijing. Ook de Amerikaanse FED greep in. Wat zit er achter deze beslissing? De goudprijs blijft ondertussen flink stijgen. Frank geeft aan dat er veel vraag naar goud is vanuit centrale banken. We zien dat Saoedi-Arabië enorme hoeveelheden goud heeft gekocht, ‘onder de radar’. Frank zegt dat ze dit niet publiek doen omdat je het kan zien als “Motie van wantrouwen tegen de dollar”. Wat zit er precies achter en wat zijn de verwachtingen voor goud en zilver? Frank deelt daarnaast een interessante grafiek over de ontwikkeling van huizenprijzen. Zijn de huizenprijzen wel veel duurder geworden of heeft de euro vooral veel waarde verloren? Tot slot kijken we naar een opmerkelijk bericht over Rolex en bespreken we alternatieve beleggingen. Lees de substack van Frank: http://www.boonknopers.com Frank Knopers op X: https://x.com/frankknopers Yael Potjer op X: https://x.com/GoedWeerGeniete Interessante video over hoe de russen nog steeds nieuwe Range Rovers kunnen kopen:    • Sky News tracks luxury cars still get...   Lees het artikel van Jan Nieuwenhuijs over de Saoedische goudaankopen: https://www.moneymetals.com/news/2024... Overweegt u om goud en zilver aan te kopen? Dat kan via de volgende website: https://bit.ly/3xxy4sY Twitter: @Hollandgold:   / hollandgold   @paulbuitink:   / paulbuitink   Timestamps 00:00 Intro 02:08 Oekraïne, Russische Nucleaire Doctrine & Vrede 08:21 EU importeert meer Russisch Gas ondanks Sancties 12:05 Samenwerking Iran en Rusland 15:32 Nieuw betaalsysteem BRICS gebaseerd op goud? 20:33 Wat zit er achter de aandelenrally in China? 23:38 Renteverlaging Amerika 26:40 Goudprijs & Saoedi Arabië 32:45 Zilver 34:20 Inflatie, Huizenprijzen en waardeverlies euro 39:12 Rolex & Alternatieve Beleggingen 42:24 Hezbollah Let op: Holland Gold vindt het belangrijk dat iedereen vrijuit kan spreken. Wij willen u er graag op attenderen dat de uitspraken die worden gedaan door de geïnterviewde niet persé betekenen dat Holland Gold hier achter staat. Alle uitspraken zijn gedaan op persoonlijke titel door de geïnterviewde en dragen zo bij aan een breed, kleurrijk en voor de kijker interessant beeld van de onderwerpen. Zo willen en kunnen wij u een transparante bijdrage en een zo volledig mogelijk inzicht geven in de economische marktontwikkelingen. Al onze video’s zijn er enkel op gericht u te informeren. De informatie en data die we presenteren kunnen verouderd zijn bij het bekijken van onze video’s. Onze video’s zijn geen financieel advies. U alleen kunt bepalen hoe het beste uw vermogen kunt beleggen. U draagt zelf de risico’s van uw keuzes. Bekijk onze website: https://www.hollandgold.nl