FVD aangeklaagd voor kritiek op immigratie en LHBT

• Aanklacht vanwege campagnevideo’s

4-10-2024

FVD aangeklaagd voor kritiek op immigratie en LHBT

De vrijheid van meningsuiting staat steeds verder onder druk. Al jaren wordt kritiek op de massale immigratie maatschappelijk verdacht gemaakt en taboe verklaard. Hetzelfde geldt voor kritiek op de LHBT-agenda. De “verkeerde” mening - oftewel, niet in lijn met de mainstream - over deze onderwerpen dreigt nu zelfs letterlijk te worden gecriminaliseerd.De vrijheid van meningsuiting staat steeds verder onder druk. Al jaren wordt kritiek op de massale immigratie maatschappelijk verdacht gemaakt en taboe verklaard. Hetzelfde geldt voor kritiek op de LHBT-agenda. De “verkeerde” mening - oftewel, niet in lijn met de mainstream - over deze onderwerpen dreigt nu zelfs letterlijk te worden gecriminaliseerd.

Aanklacht vanwege campagnevideo’s

Forum voor Democratie wordt namelijk aangeklaagd voor groepsbelediging, aanzetten tot haat en eenvoudige belediging naar aanleiding van twee campagnevideo’s uit de verkiezingscampagne voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2023. De eerste video betreft een 11-seconden durende video waarin FVD wijst op de impact van de woke-ideologie op jonge kinderen. De tweede video gaat over de asielcrisis en de gevolgen daarvan. Beide video’s vertolken de partijstandpunten van Forum voor Democratie - en zijn bovendien een uitdrukking van sentimenten die breed leven onder de Nederlandse bevolking en die een belangrijk deel zijn van het maatschappelijk debat. Beide video’s zijn niet schokkend, noch beledigend van aard. Bekijk de video’s en oordeel zelf!

Is systeemkritiek nog toegestaan?

Het voltallige bestuur van FVD, bestaande uit Thierry Baudet, Frederik Jansen en Joris van den Oetelaar, moet in het kader van het politieonderzoek op verhoor komen op het hoofdpolitiebureau in Amsterdam. Theo Hiddema, advocaat en oud FVD-Kamerlid, zal optreden als raadsman namens FVD. Het eventueel vervolgen van FVD vanwege dit ‘meningsdelict’ roept de fundamentele vraag op of kritiek op de mainstream-ideologie in Nederland nog is toegestaan of dat we toegaan naar een tijd van officiële staatstaboes en -censuur.

Vrijheid van meningsuiting

Als het aan FVD ligt, mag het nooit zo ver komen! Wij staan onomwonden voor de vrijheid van meningsuiting - de hoogste waarde in een functionerende democratie. Forum voor Democratie zal hier altijd voor blijven strijden. Daarom vragen we u om ons te steunen in onze strijd voor vrijheid en democratie. Uw steun kan het verschil maken - word lid van FVD en versterk onze beweging, of doe een donatie voor onze campagne voor het vrije woord.

Forum voor Democratie

De censuur is een feit, ontkennen heeft geen zin. Als je als mens en als politicus je mening niet meer mag geven dan is het gedaan met de Democratie. Agenda 2030 komt wel heel dicht bij. Voor mensen die het niet weten wat die agenda inhoudt: U bezit niets(meer) maar bent wel gelukkig. Hoe kan je dergelijke onzin uit je strot krijgen, Klaus Swab, de roverhoofdman van het WEF, is het gelukt.