DWIV #21 | Censuurindustrie ontrafeld | Explosieve groei ambtenarij | Emigratieboete

• vrijdag 11 oktober 2024
  • Categorie: , ,
  • DWIV #21

11-10-2024

Zie HIER de uitzending

In 'De Wereld Is Vierkant' blikt Sander Janson deze keer, samen met zijn gasten en sidekick Machiel de Graaf, op luchtige wijze terug op de afgelopen week. Hierin relativeren ze de absurditeit van de wereld. Satire, een vlotte late night-sfeer, inspirerende verhalen en actualiteiten. Afgewisseld met humor, maar zonder voorbij te gaan aan de ernst.

In deze aflevering

Censuurindustrie ontrafeld:
    Privacy-expert Bas Filippini onthult de censuurindustrie en belicht de wereldwijde aanval op de vrijheid van meningsuiting, aangedreven door de systematische en rigide censuur van overheden.

Explosieve groei van ambtenaren:

Tom van Lamoen
    , leider van de Libertaire Partij, spreekt zich uit over het tot zeldzame proporties toegenomen overheidsapparaat en de rigoureuze oplossingen die er volgens hem nodig zijn.

Emigratieboete (ook wel 'exittaks'):

Ook NSC en BBB stemden voor de motie over de emigratietaks, waardoor vertrekkende Nederlanders, mogelijk, nog 5 jaar na hun emigratie belasting over hun inkomen moeten betalen.

Heal the healers

Marije Berkelaar
    , 'Holistic Life Doctor,' over haar missie om artsen een nieuwe kijk op gezondheid en geneeskunde te geven, waarbij natuurlijke genezing centraal staat.

Presentatie: Sander Janson
    Sidekick: voormalig parlementslid Machiel de Graaf