“BILD”: Nieuw Duits miljardenpakket voor Zelensky´s “overwinningsplan” blijkt zwendel te zijn

• zondag 13 oktober 2024
  • Categorie: , , , ,
  •  Zelensly zou bij zijn doelen geen stap verder gekomen zijn.

“BILD”: Nieuw Duits miljardenpakket voor Zelensky´s “overwinningsplan” blijkt zwendel te zijn

Onder verwijzing naar insiders maakt de “Bild-Zeitung” een ontnuchterende balans op van Zelensky´s reclame toer door Europa: geen vaste toezeggingen over langeafstandswapens, geen zwaar materieel meer uit Duitsland en een zwendel met “miljardenpakketten”.

De beide korte bezoeken van Volodymyr Zelensky aan Londen en Berlijn moesten de teleurstelling in Kiev na het afzeggen van de Ramstein-bijeenkomst een beetje verzachten. Maar er komt voor Zelensky ondanks nieuwe hulpbeloftes niet iets substantieels uit, stelt “BILD” ontnuchterd vast.

Enerzijds zou Zelensky nog steeds geen positief antwoord op centrale eisen van zijn “overwinningsplan” hebben gekregen, waartoe een snelle opname in de NAVO en de levering van slagvaardige langeafstandsraketten, zoals de “Taurus”, zouden behoren. Volgens de in de Duitse media veel geciteerde aan de NAVO gelieerde “veiligheidsexpert” Carlo Masala zou de Europese reclame toer vanuit Oekraïens oogpunt een mislukking zijn. Zelensly zou bij zijn doelen geen stap verder gekomen zijn.

Daarover citeert het blad ook een branche insider, die de Duitse militaire hulp voor de Oekraïne documenteert. Hij beschouwt de afzegging van de Ramstein-bijeenkomst van de kant van de Amerikaanse president Joe Biden vanwege de orkaan “Milton” als een uitvlucht. Biden zou zich in de verkiezingsstrijd gewoon niet meer willen uitlaten over het Rusland-Oekraïne-conflict.

Maar ook Berlijn neemt ondanks gebruikelijke blijken van solidariteit in toenemende mate afstand van Kiev. De vrijdag aangekondigde wapenleveringen zouden volgens “BILD” een “zeepbel” zijn geweest. Deze zouden in het verleden al toegezegd en gefinancierd zijn. “Er waren geen nieuwe aankondigingen, geen nieuwe hulp”, aldus het militaire blog “German Aid To Ukraine”. Bondskanselier Scholz zou de daarvoor door minister van Defensie Boris Pistorius verkondigde Duitse ondersteuningen gewoon nogmaals bekendgemaakt hebben.

De bondskanselier kondigde vrijdag een wapenpakket met meer luchtverdedigingssystemen, artillerie en drones ter waarde van € 1,4 miljard aan. Deze zouden samen met hulppakketten uit België, Noorwegen en Denemarken geleverd worden.

Het gaat echter grotendeels om defensieve wapens, want offensief “groot materieel”, zoals bijvoorbeeld de Leopard-2 gevechtstank, zouden niet meer aan de Oekraïne geleverd worden. Het afstaan van groot materieel zou “afgesloten” zijn, aldus de korte en kernachtige formulering van een intern document, dat in handen is van “BILD”. De Oekraïne zou actueel niet in staat zijn “een offensief ter bevrijding van het eigen territorium” uit te voeren, aldus de inschatting van het Duitse ministerie van Defensie.

Het TikTok-kanaal “TeamBundeskanzler” heeft zaterdag op TikTok een video over het bezoek van Zelensky gepubliceerd. Volgens de video kwam Zelensky aan met een helikopter, er werd een rode loper uitgerold. “Beste Volodymyr, Duitsland staat nog steeds vast aan de kant van de Oekraïne. De heldenmoed en de dapperheid kunnen helemaal niet genoeg geëerd worden”, zegt de stem van de bondskanselier.

Het Russische ministerie van Defensie meldt dagelijks aanvallen op meerdere plaatsen van het front aan de zuidelijke sector van het Donbass-front. Er vinden o.a. gevechten in de stad Dzjerzjinsk (Oekraïens: Toretsk). Bovendien heeft de Oekraïne in toenemende mate met een mobilisatieprobleem te kampen. Daarom vonden er vrijdag en zaterdag op verschillende plaatsen in de Oekraïne grote razzia´s plaats naar mannen in de weerbare leeftijd. Zo werden er tientallen mannen door de politie voor een concertzaal in Kiev gearresteerd. Datzelfde gebeurde op een parkeerplaats van een winkelcentrum in de regio Lviv.

Bron:
    rt.de

Vertaald uit het Duits door:
    E.J. Bron
    (www.ejbron.wordpress.com)

De bedeltour van Zelensky werkt als volgt: Zelensky krijgt tientallen miljarden van oorlogszuchtige landen die hij en zijn corrupte kliek vervolgens afromen, de rest is voor wapenaankoop in de VS die er schathemelrijk van wordt. Dan wordt een groot deel van de geleverde wapens gestolen door Zelensky en zijn corrupte kliek, die de wapens vervolgens verkopen op de zwarte markt. Zelensky is schathemelrijk met paleizen en villa's in een aantal landen waaronder Egypte. En het domme volk maar betalen.

Alles is zwendel aan dat smerig stuk coke snuivend vreten. En die corrupte klootzakken hier maar met belastinggeld smijten alsof het confetti is.