Willem Engel en Jeroen Pols - Weekoverzicht #39 2024

• maandag 30 september 2024
  • Categorie: , ,
  • Jeroen en Willem bespreken met scherpte de klucht die tegenwoordig voor politiek door moet gaan.

30-9-2024

Tweede Kamer stemt in met verbod op contanten boven de 3000 euro?! Het zogeheten Pact for the Future blijkt niets meer dan een glanzende façade voor achterkamertjesakkoorden en verloren vrijheden. Uit onthullende WOO-stukken komt keihard naar voren dat de veiligheidssignalering en vergunningverlening rondom de injecties vanaf het begin doorgestoken kaart was – een grootschalig bedrog dat schaamteloos wordt genegeerd. De surveillance staat draait intussen op volle toeren, met nieuwe maatregelen die nog verder inbreken op de privacy van burgers. En nu de Nordstream-pijplijn door Oekraïne is opgeblazen, wordt het plots geen essentiële infrastructuur meer voor Nederland. Schoof, trouw aan en onderdeel van het establishment, roept ondertussen op tot eenheid en steun voor zowel Oekraïne als Israël, alsof het een gezamenlijke strijd zou zijn. De absurde logica van de nieuwe klimaatpolitiek blijkt ook uit de constatering dat het uitblijven van orkanen nu wordt gezien als een ramp voor Afrika – alsof de natuur altijd voorspelbaar en beheersbaar zou moeten zijn. Minister Yesilgöz gooit olie op het vuur door 'watermeloenen' (groen van buiten, rood van binnen) te beschuldigen van antisemitisme, terwijl het demonstratierecht verder ingeperkt moet worden. Dit alles onder het mom van veiligheid, terwijl de werkelijke dreiging al tijden van binnenuit komt. Kortom, wederom een bomvolle uitzending! --- Deze video is geproduceerd door Café Weltschmerz. Café Weltschmerz gelooft in de kracht van het gesprek en zendt interviews uit over actuele maatschappelijke thema's. Wij bieden een hoogwaardig alternatief voor de mainstream media. Café Weltschmerz is onafhankelijk en niet verbonden aan politieke, religieuze of commerciële partijen. Waardeer je onze video's? Help ons in de strijd naar een eerlijker Nederland, vrij van censuur en Steun Café Weltschmerz en word Stamgast! https://www.cafeweltschmerz.nl/maande... Wil je meer video's bekijken en op de hoogte blijven via onze nieuwsbrief? Ga dan naar: https://www.cafeweltschmerz.nl/videos/ Wil je op de hoogte worden gebracht van onze nieuwe video's? Klik hierboven dan op Abonneren!