“Washington Post” openbaart onbedoeld choquerende waarheid over globale opwarming

• maandag 23 september 2024
  •  ....we ons sinds ongeveer 50 miljoen jaar zelfs met een globale afkoeling geconfronteerd zien....

“Washington Post” openbaart onbedoeld choquerende waarheid over globale opwarming

(Door: Heinz Steiner – Vertaling: E.J. Bron)

Journalisten van de mainstream media hebben zojuist onbedoeld een choquerende waarheid over de zogenaamde globale opwarming aan het licht gebracht. Een onlangs in de “Washington Post” gepubliceerd artikel heeft niet alleen vraagtekens geplaatst bij de geloofwaardigheid van de klimaat-alarmisten, maar ook de fundamenten van het hele klimaat-narratief aan het wankelen gebracht.

Het artikel in de “Washington Post”, dat eigenlijk de urgentie van de klimaatverandering moest onderstrepen, onthulde per ongeluk dat de Aarde in de afgelopen miljoenen jaren meermaals duidelijk warmer was dan nu. En meer nog zien we ons sinds ongeveer 50 miljoen jaar zelfs met een globale afkoeling geconfronteerd – zodat de nieuwste stijgingen bij de temperaturen slechts een ministijging vormen. Deze openbaring is in krasse tegenspraak met de jarenlange beweringen van klimaatactivisten en politieke beleidsbepalers, die ons wilden laten geloven dat we aan de rand van een unieke klimaat-catastrofe zouden staan.

Tegen de gangbare narratieven van de klimaat-fanatici in laten geologische registraties zien dat de Aarde in zijn jongere geschiedenis meermaals periodes heeft meegemaakt, die duidelijk warmer waren dan onze huidige periode. Deze warme periodes, die zich over duizenden jaren uitstrekten, waren niet het resultaat van menselijke activiteiten of C)2-emissies, maar van natuurlijke klimaatcycli.

Nu is het de vraag waarom deze informatie tot nu toe zo zorgvuldig uit de publieke discussie werd gehouden. Het antwoord ligt mogelijkerwijs in de doelbewuste manipulatie van klimaatdata door invloedrijke instituten. Door de selectieve presentatie van informatie en het focussen op korte periodes werd een beeld van een zich opwarmende Aarde geschetst, dat geen standhoudt tegen de geologische realiteit op de lange termijn. Want in werkelijkheid maken we al sinds miljoenen jaren een constante afkoeling mee.

Het geheel werpt een schel licht op de mogelijke motieven achter de klimaatveranderingsagenda. Het lijkt er op alsof de paniek voor een globale opwarming doelbewust werd aangewakkerd om politieke en economische doelen te volgen. De eis naar drastische maatregelen ter reductie van CO2, de reorganisatie van complete economieën en de herverdeling van enorme sommen geld staan in het middelpunt van deze agenda.

Ook zijn de gevolgen van deze onthulling verstrekkend. Jarenlang werden burgers met schuldgevoelens en angst voor een door henzelf veroorzaakte klimaat-catastrofe belast. Industrieën werden onder de banier van de klimaatbescherming gereorganiseerd of verwoest. Nu blijkt eens temeer dat de basis voor deze ingrijpende maatschappelijke en economische veranderingen op een verdraaide voorstelling van de feiten berust.

Deze onbedoelde openbaring door de mainstream media zou als wekroep moeten dienen. Het is tijd om kritisch vragen te stellen bij de heersende klimaatverandering narratieven en de wetenschappelijke data zonder ideologische vooringenomenheid te controleren. Alleen zo kunnen we tot een evenwichtig begrip van ons klimaat en zijn natuurlijke variabiliteit geraken.

De waarheid over ons klimaat is complexer en minder alarmerend dan ons jarenlang werd voorgehouden. Het ligt nu aan ons dit besef te gebruiken om een geïnformeerd en rationeel debat over ons milieu en onze toekomst te voeren.

Bron:
    report24.news
    Door: Heinz Steiner

Vertaald uit het Duits door:
    E.J. Bron
    (www.ejbron.wordpress.com)