Voordracht Karel van Wolferen | Onze door protocollen gecorrumpeerde samenleving | Uitgave 98

• zaterdag 28 september 2024
  • Categorie:
  •  Onze door protocollen gecorrumpeerde samenleving

28-9-2024

Wij beginnen onze vijfde jaargang met een nummer waarin we als een zwaartepunt de verregaande bureaucratisering van belangrijke werkterreinen door protocollen beschrijven. Zulke protocollen op medisch gebied hebben in het bijzonder het farmaceutisch industriële complex tot een van de machtigste instellingen gemaakt. In de kinderzorg ontvangen baby’s en peuters onnodige injecties, en er is een wet in de maak om alle koeien in Nederland tweemaal per jaar te vaccineren tegen een kwaal zonder levensgevaar. Verder biedt dit nummer een diepgaande beschouwing over taalgebruik dat een verzonnen voorgeschreven werkelijkheid ondersteunt. Het dolgedraaide klimaatsprookje komt weer aanbod, samen met het industrie afbrekende beleid dat erbij hoort. Een lang artikel doet verslag gebaseerd op interviews met artsen en apothekers die in de afgelopen jaren besloten om mensenlevens te redden met werkende medicijnen die de overheid verboden had om het frauduleus aangeboden vaccin niet in de weg te zitten. Het gevaar van een kernoorlog als gevolg van de strijd in Oekraïne lijkt te zijn geluwd, maar Israels aanvallen op Libanon kunnen in een catastrofe uitmonden. Gezond Verstand is een onafhankelijk journalistiek magazine dat draait op de steun van haar abonnees. Met jouw abonnement steun je niet alleen onze missie, maar krijg je ook toegang tot onze exclusieve content en de mogelijkheid om in contact te komen met like-minded mensen. Doe mee en draag bij aan het versterken van de onafhankelijke journalistiek in Nederland. Ontvang iedere twee weken jouw dosis kritische, onafhankelijke journalistiek rechtstreeks in je brievenbus! Word nu abonnee van Gezond Verstand Magazine via https://gezondverstand.eu/abonneer/. Kies uit een jaar– of kwartaalabonnement en ontvang de meest kritische en onafhankelijke kijk op actuele onderwerpen. Wil je liever digitaal lezen? Voor slechts €60 per jaar heb je al een digitaal abonnement. Je krijgt na je bestelling direct toegang tot alle uitgaven op de website. Abonneer je nu en mis nooit meer een uitgave! https://gezondverstand.eu/abonneer/ --- Maak kennis met Gezond Verstand en lees alvast een van de preview artikelen: https://gezondverstand.eu/preview-art... Gezond Verstand vrijblijvend op proef Wilt u Gezond Verstand lezen en uitproberen? Neem dan een proefabonnement op Gezond Verstand: ◽ Ontvang Gezond Verstand in uw brievenbus ◽ Toegang tot het forum op onze website ◽ Toegang tot het complete digitale archief. Ga naar: https://gezondverstand.eu/abonneer/ Wie is Karel van Wolferen? https://gezondverstand.eu/karel-van-w... Wat is Gezond Verstand Magazine? https://gezondverstand.eu/over-ons/ 📰 Volg Gezond Verstand via: ◽ Website: https://gezondverstand.eu/ ◽ Telegram: https://t.me/gezond_verstand ◽ Facebook:   / stichtinggezondverstand   ◽ Twitter:   / _gezondverstand   ◽ LinkedIn:   / stichting-gezond-verstand   ◽ Instagram:   / gezondverstand.eu   📻 Kijk/beluister Gezond Verstand via: ◽ YouTube:    / stichtinggezondverstand   ◽ Spotify: https://open.spotify.com/show/7J42HUF... ◽ Soundcloud:   / gezond-verstand