Verzet tegen pandemie-verdrag van de WHO: 26 Amerikaanse gouverneurs kondigen niet-opvolging aan

• zaterdag 7 september 2024
  • Categorie: , ,
  •  Dit verdrag zou de grondwettige rechten en vrijheden van de burgers in gevaar brengen.

Verzet tegen pandemie-verdrag van de WHO: 26 Amerikaanse gouverneurs kondigen niet-opvolging aan

(Door: Heinz Steiner – Vertaling: E.J. Bron)

Het omstreden pandemie-verdrag van de WHO komt vooral uit de Verenigde Staten een felle wind tegemoet. 26 Republikeinse gouverneurs hebben verklaard zich niet aan het globalistische knoeiwerk te willen onderwerpen. Dit verdrag zou de grondwettige rechten en vrijheden van de burgers in gevaar brengen.

In een gemeenschappelijke verklaring hebben 26 Republikeinse gouverneurs van de Verenigde Staten aangekondigd dat zij de voorschriften door een mogelijk toekomstig pandemie-verdrag van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) niet zullen opvolgen. De gouverneurs, die meer dan de helft van de Amerikaanse staten representeren, beschuldigen de WHO er van met het geplande verdrag een “poging tot wereldwijde controle over de gezondheidspolitiek” te ondernemen. “Wij zullen niet meedoen”, verklaarden de gouverneurs in hun op 29 augustus gepubliceerde statement. Ze zien in het voornemen van de WHO een bedreiging voor de nationale soevereiniteit, de rechten van de Amerikaanse staten en de door de grondwet gegarandeerde vrijheden van de Amerikaanse burgers.

De gouverneurs beroepen zich op een brief van 22 mei aan president Biden, waarin 24 Republikeinse gouverneurs hun bedenkingen hadden geuit. Daarin waarschuwden ze dat het voorgestelde WHO-verdrag “in het bijzonder de oncontroleerbare directeur-generaal de bevoegdheid zou geven om de rechten van de Amerikaanse burgers te beperken, inclusief de vrijheid van meningsuiting, de privésfeer, reisvrijheid, keuze van de medische verzorging en geïnformeerde inwilliging.”

De in het bijzonder sinds de corona-p(l)andemie omstreden WHO werkt sinds 2021 aan voorstellen voor een pandemie-verdrag en veranderingen van haar internationale gezondheidsvoorschriften. Hoewel er bij de laatste vergadering van de WHO in juni 2023 geen definitief verdragsontwerp werd overeengekomen, bevestigde de WHO haar doel om de onderhandelingen binnen een jaar af te sluiten. Meerdere Amerikaanse staten hebben al wetten uitgevaardigd om te verhinderen dat de WHO de autoriteit van de staten in vragen betreffende openbare gezondheidspolitiek buiten werking stelt.

De controverse rondom het pandemie-verdrag van de WHO verduidelijkt de spanningen tussen globale gezondheidscoördinatie en nationale soevereiniteit. Terwijl voorstanders een betere internationale samenwerking bij toekomstige pandemieën nastreven, zien critici het gevaar van een te verstrekkende machtsconcentratie bij de WHO. De organisatie bevindt zich o.a. ook in het middelpunt van de kritiek, omdat ze door globalistische stichtingen (zoals de Bill en Melinda Gates Foundation) en door Big Pharma mede gefinancierd wordt en duidelijk steeds weer hun belangen vertegenwoordigt.

Bron:
    report24.news
    Door: Heinz Steiner

Vertaald uit het Duits door:
    E.J. Bron
    (www.ejbron.wordpress.com