Nederland Covid-vaccinatieregister: Verduistering en belemmering

• donderdag 5 september 2024
  • Categorie:
  •  Uit de dataset die ze onderzoekers geven, zijn mensen verwijderd die gevaccineerd waren en stierven.

5-9-2024

Nederland Covid-vaccinatieregister: Verduistering en belemmering

Uit de dataset die ze onderzoekers geven, zijn mensen verwijderd die gevaccineerd waren en stierven. Hierdoor lijkt het vaccin veilig. Zijn er Nederlandse gezondheidsautoriteiten die daar een probleem mee hebben? Blijkbaar niet.

Met dit artikel produceer ik bewijs voor datacorruptie in de vaccinatiedatabase bij de overheid in Nederland. Als deze datacorruptie opzettelijk is veroorzaakt, hebben we te maken met datafraude, schrijft Wouter Aukema.

Linksom of rechtsom, de implicaties zijn aanzienlijk.

Belangrijkste observaties:

1. Datacorruptie – Records van meer dan 878K mensen die sinds hun vaccinatie zijn overleden of geëmigreerd, zijn verwijderd uit de versie die beschikbaar is gesteld aan onderzoekers.
    2. Dubbel Grootboek – bij het Nederlandse Bureau voor de Statistiek: Zij onderhouden een (verborgen) versie van de vaccinatiedatabase naast een versie die beschikbaar is voor onderzoekers;

Belangrijkste conclusies:

1. Als gevolg hiervan schetsen de bevindingen van alle studies naar de effectiviteit van het COVID-vaccin die gebruik hebben gemaakt van deze vaccinatiedatabase een te optimistisch beeld. Publicaties van deze studies moeten allemaal worden ingetrokken of gecorrigeerd;
    2. Omdat al het wetenschappelijk bewijs nu aantoonbaar gebaseerd is op corrupte data, handelt de Nederlandse overheid dus niet meer in overeenstemming met haar internationale verplichtingen o.a. ex art 2 EVRM (oftewel full informed consent) wanneer zij beweert dat de experimentele Covid vaccins universeel veilig en effectief zijn.

De vaccins moeten van de markt worden gehaald.

Achtergrond

In december 2021 diende parlementslid @PieterOmtzigt een motie in waarin hij opriep tot onafhankelijk academisch onderzoek naar de oversterfte in Nederland sinds de uitrol van de vaccins in 2021. Zijn motie werd unaniem aangenomen.

Dit betekende dat de vaccinatiedatabase (CIMS, eigendom van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid @rivm) beschikbaar moest komen voor onderzoekers.

In deze database wordt elke toegediende dosis geregistreerd op persoonsniveau, samen met batch- en andere gegevens. 93% van de mensen die een eerste dosis kregen, gaf toestemming voor registratie. [1]

Sinds december 2021 heeft de Nederlandse overheid geprobeerd om transparante toegang tot deze database te saboteren. Het kostte ze meer dan een jaar om een truc te bedenken: “Laten we de gegevens overdragen aan het Centraal Bureau voor de Statistiek @statistiekCBS en ze beschikbaar stellen via CBS Microdata Services, maar alleen aan geaccrediteerde onderzoekers.”

Voor deze overdracht van vaccinatiegegevens heeft het CBS een Data Protection Impact Assessment (DPIA) gemaakt [2]. Voor dit artikel heb ik een google vertaalde kopie in het Engels gemaakt. [3]

Observatie 1: Gegevenscorruptie, deel één:

Figuur 1: Pagina 9 van de DPIA (Klik voor groot)

Op pagina 9 staat duidelijk dat gevaccineerde personen die zijn overleden of geëmigreerd NIET worden meegenomen in de gegevensoverdracht naar het Bureau voor de Statistiek. Dit leidde tot een stevig debat in het Parlement, waar de verantwoordelijke minister van Volksgezondheid Ernst Kuipers vragen van het lid @PvanHouwelingen beantwoordde
    als volgt [4]:

“Helaas is gebleken dat de DPIA die u heeft ontvangen een fout bevat. De formulering in de DPIA lijkt, zoals u terecht opmerkt, aan te geven dat overledenen en ongevaccineerden niet meegenomen kunnen worden in het excess mortality onderzoek. Dit is echter onjuist. Beide groepen maken wel degelijk deel uit van verschillende datasets (o.a. CIMS [de vaccinatiedatabase], sterfteregister, doodsoorzaak data) die onder strikte voorwaarden toegankelijk zijn voor onderzoekers binnen de oversterftestudie binnen de beveiligde onderzoeksomgeving van het CBS. CBS en RIVM hebben aangegeven deze passage in de DPIA te zullen aanpassen.”

Het enige wat de minister van Volksgezondheid hier in feite zegt, is dat overledenen terug te vinden zijn in het overlijdensregister. Het is nog steeds mogelijk dat overledenen niet in de CIMS database staan. Het antwoord van de minister verduidelijkt alleen dat overleden personen deel uitmaken van verschillende datasets die in het onderzoek worden gebruikt, waaronder CIMS, maar het bevestigt niet expliciet of overleden personen direct in CIMS zelf worden geregistreerd. Dit laat de mogelijkheid open dat de CIMS-database geen overleden personen bevat, ook al maken ze via andere datasets wel deel uit van het onderzoek. Helaas heeft niemand in het Parlement dit bedrog opgemerkt.

[1] https://www.cbs.nl/nl-nl/onze-diensten/maatwerk-en-microdata/microdata-zelf-onderzoek-doen/microdatabestanden/cims-covid-vaccinatie-informatie-en-monitoringssysteem

[2] https://web.archive.org/web/20240329124339/https://open.overheid.nl/documenten/ronl-bb3e0f2100935eb55d8850f09d2ecb7722a4d892/pdf

[3] https://drive.google.com/file/d/1WGmhE9BaAuXFRBUCvO7XJWG8f83EELwf/view?usp=share_link

[4] https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/kamervragen/detail?id=2023Z00032&did=2023D03230

Observatie 1: Gegevenscorruptie, deel twee:

Het nationale gezondheidsinstituut @rivm publiceerde wekelijks een overzicht van het aantal toegediende covid-vaccinaties [1]. Het rapport bevatte ook het cumulatieve totaal van toegediende eerste doses.

Omdat ik deze gegevens de afgelopen jaren wekelijks heb bijgehouden, kon ik de volgende analyses maken op basis van alle historische publicaties:

De grafiek toont het cumulatieve totaal aantal toegediende eerste doses, zoals in het verleden wekelijks gerapporteerd door @rivm

Figuur 2: Totaal aantal toegediende 1e doses in NL (Klik voor groot)

Merk op hoe op 23 mei 2022 het cumulatieve totaal plotseling naar beneden wordt bijgesteld, van 13472817 naar 12884602.

Een verlaging van 588215 eerste doses. Omdat iemand maar één keer een eerste dosis kan krijgen, zien we een vermindering van meer dan een half miljoen mensen.

Terwijl ik zocht naar de oorzaak van deze verlaging, kwam ik dit nieuwsbericht [2] tegen, ergens op de @rivm website met de titel: “COVID-19 vaccinatiecijfers actueler door geoptimaliseerde monitoring”.

Een citaat uit dit bericht laat zien wat zo’n ‘optimalisatie’ inhoudt:

“Vanaf vandaag worden mensen die gevaccineerd zijn, maar later zijn overleden of geëmigreerd uit Nederland, niet meer meegenomen in de vaccinatiecijfers. Hierdoor ontstaat een actueler overzicht van de vaccinatiegraad in de huidige Nederlandse bevolking.”

Dit is bizar. Hoewel ik me kan voorstellen dat je bij het berekenen van een actuele vaccinatiegraad uit wilt gaan van levende mensen die in Nederland wonen, is het natuurlijk volstrekt onzinnig om overleden mensen niet meer mee te nemen in het absolute aantal toegediende injecties.

Onderstaande figuur laat zien hoe na 23 mei 2022 het aantal eerste vaccinaties wekelijks naar beneden is bijgesteld. Met andere woorden, hoe overleden en/of geëmigreerde personen uit het vaccinatiebestand werden verwijderd.

[1] https://www.rivm.nl/corona/actueel/vaccinatiecijfers/update-deelname-covid-19-vaccinatie-in-nederland

Figuur 3: Wekelijkse verlaging van het cumulatieve totale aantal toegediende 1e doses (Klik voor groot)

[2] https://www.rivm.nl/en/news/covid-19-vaccination-figures-more-up-to-date-due-to-optimised-monitoring

Observatie 1: Gegevenscorruptie, deel drie

Net als de Nederlandse wekelijkse publicatie van vaccinatiegegevens, heb ik de publicaties van het European Center of Disease Control @ecdc gevolgd. ECDC onderhoudt een vaccinatiedashboard waar ze een dataset publiceren met statistieken voor alle EU-lidstaten. [1]

Ook hier zie ik een patroon in de historische downloads die ik heb uitgevoerd, dat bewijs levert voor het feit dat er records zijn verwijderd uit de Nederlandse vaccinatiedatabase.

De figuur hierboven laat zien hoe het cumulatieve totale aantal eerste doses historisch is gerapporteerd. Elke regel is een download die ik heb uitgevoerd. In de download van 14 mei 2022 rapporteert ECDC 13469323 eerste doses.

Figuur 4: Visualisatie van recordverwijdering over verschillende downloadmomenten van ECDC-vaccinatiegegevens voor NL (Klik voor groot)

Merk op hoe in elke download sindsdien het totale aantal eerste doses naar beneden gaat. De laatst beschikbare download was op 1 oktober 2023, met 12576412 toegediende eerste doses.

Deze daling van het aantal eerste doses toont aan dat de records van 892911 mensen zijn verwijderd uit de vaccinatieregistratie (omdat ze zijn overleden en/of geëmigreerd).

Na een tip van U werd ik geattendeerd op een zogenaamde Country Disclaimer van Nederland, getoond in de Notes-tab van het ECDC dashboard. (Let op: deze disclaimer is niet makkelijk te vinden…) De disclaimer is te zien in onderstaand screenshot.

Citaat: “Doses toegediend aan personen die inmiddels zijn overleden of geëmigreerd, worden niet meegenomen in de gerapporteerde doses, dat wil zeggen dat gegevens van deze personen momenteel ook (ten onrechte) worden verwijderd uit historische schattingen van de vaccinatiegraad. Dit leidt tot een onderschatting van de historische vaccinatiegraad. Dit zal worden gecorrigeerd in de volgende upload.”

De beloofde correctie heeft nooit plaatsgevonden…

Figuur 5: Country Disclaimer van Nederland bij het ECDC (Klik voor groot)

[1] https://vaccinetracker.ecdc.europa.eu/public/extensions/COVID-19/vaccine-tracker.html#notes-tab

Observatie 1: Gegevenscorruptie, deel vier:

Omdat de observaties in deel één tot en met drie hierboven geen bewijs leveren voor het feit dat de verwijdering van records ook plaatsvond in de CIMS-vaccinatiedatabase van het Centraal Bureau voor de Statistiek, heb ik hen gevraagd mij een detailtelling te geven van het aantal mensen in deze database.

Het antwoord staat in een spreadsheet, gepubliceerd door het Nederlandse bureau voor de statistiek [1]. rood gemarkeerd: 12594932 personen met ten minste één dosis.

Figuur 6: Totaal aantal mensen in de Vaccinatiedatabase van het Nederlandse Bureau voor de Statistiek

Dit is het bewijs voor het feit dat de CIMS vaccinatiedatabase – zoals beschikbaar gesteld aan onderzoekers via CBS Microdata Services – 878 duizend records mist van mensen die zijn overleden en/of geëmigreerd sinds januari 2021 tot januari 2024.

De Nederlandse overheid heeft opzettelijk en systematisch vaccinatiegegevens verwijderd

Ik schrijf ‘opzettelijk’ omdat dit met opzet is gedaan. Dit proces van verwijderen cq uitfilteren, is begin 2022 ontworpen, na de druk als gevolg van een unaniem aangenomen motie van het parlementslid Omtzigt. Het ontwerpen van zo’n proces, maakt het opzettelijk.

Ik schrijf ‘weloverwogen’ omdat ze dat elke week consequent en via een zorgvuldig ontworpen proces deden.

Het willens en wetens verdoezelen van ongunstige gegevens is datafraude 101

Vorige ministers van Volksgezondheid, @CBScommunicatie incl. CBS-vertegenwoordiger hier op X (@rubenivangaalen) ontkennen categorisch. Ze hadden de kans om de ‘fout’ die ik hen begin dit jaar meedeelde te corrigeren. Totdat uiteindelijk enkele eerlijke medewerkers van @statistiekCBS de waarheid publiceerden. [1]

[1] https://www.cbs.nl/nl-nl/maatwerk/2024/11/aantal-personen-in-cims-dataset-januari-2024

Observatie 2: Dubbel grootboek

Bij het analyseren van pagina’s 12 en 13 van het Data Protection Impact Assessment document (zie observatie 1, deel één), las ik dat er binnen het Nederlandse Bureau voor de Statistiek @statistiekCBS twee gevallen zijn van de CIMS vaccinatiedatabase.

In een poging om te verduidelijken hoe ik tot deze conclusie ben gekomen, heb ik de tekst van het hoofdstuk ‘Fase 3’ op pagina 12 en 13 in de onderstaande afbeelding geannoteerd:

Figuur 7: Pagina’s 12-13 van de DPIA (Klik voor groot)

Onderzoek in opdracht van minister VWS @ministerVWS en conform de uitgebreide lijst van onderzoeksdoelen zoals gespecificeerd onder kopje ‘A’, kan alleen worden uitgevoerd met versie ‘A’. Dit is de versie van het vaccinatieregister CIMS binnen de streng beveiligde omgeving van het CBS waartoe alleen speciaal geautoriseerde CBS-medewerkers toegang hebben.

De ruimte voor onderzoek onder rubriek “B” is beperkt tot “maatschappelijke en economische gevolgen” en “oorzaken en redenen van oversterfte”. Let op: Een mogelijk verband tussen oversterfte en vaccinaties wordt hier NIET als doelstelling genoemd.

Onderzoek voor de doelstellingen onder kopje ‘A’ kan alleen worden uitgevoerd met geautoriseerde toegang tot versie A. Onderzoek onder kopje ‘B’ kan alleen worden uitgevoerd op versie B en NIET op versie A, zoals letterlijk staat op pagina 12 en 13 van de DPIA.

Merk op dat de onderzoeksdoelen beschreven onder kopje ‘B’ alleen kunnen worden uitgevoerd op een vaccinatiedatabase waar de records van 878 duizend gevaccineerden ontbreken, die sinds de vaccinatie zijn overleden of geëmigreerd.

In hoeverre versie A van de vaccinatiedatabank verschilt of completer is dan versie B, blijft onbekend aangezien ik (uiteraard) geen toegang heb tot versie A van de vaccinatiedatabank.

Copyright © 2024 vertaling door Frontnieuws. Toestemming tot gehele of gedeeltelijke herdruk wordt graag verleend, mits volledige creditering en een directe link worden gegeven.

Nu steeds meer landen processen voeren tegen Pfizer zal het in de beerput van "onze" Overheid steeds meer gaan borrelen, net zo lang totdat het deksel er af vliegt. De verantwoordelijken voor het beleid en alle leugens zullen zich dan voor een Rechtbank teweer moeten stellen en dat zal een lastige klus worden, tenminste als er nog 1 neutrale en ter zake kundige Rechter te vinden is, maar ook dat zal een helse klus worden. Als in het buitenland de poppetjes om gaan vallen gaat dat ten lange leste ook in ons zo langzamerhand communistische landje gaan gebeuren.