Legitimiteit Verenigde Naties, Rusland en de toekomst van Europa en meer | #1717 Nieuws van de Week

• zondag 29 september 2024
  • Categorie: , ,
  •  "De terugkeer van de geschiedenis"

29-9-2024

Jasper van Dijk, Ad Verbrugge en Lex Hoogduin bespreken het nieuws van de week.

Bronnen en links bij deze uitzending: - Ad in gesprek met Nikolai Petro:    • Ukraine - a tragedy of conflicting na...   -- Steun De Nieuwe Wereld. Word patroon op https://petjeaf.com/denieuwewereld of doneer op NL61 RABO 0357 5828 61 t.n.v. Stichting De Nieuwe Wereld. Alvast bedankt. -- 0:00 Introductie 1:40 Algemene vergadering Verenigde Naties 15:50 De VN en de legitimiteit van instituties 32:25 Rusland, de toekomst van Europa en de tragedie van Oekraïne 54:32 Begrotingstekort Frankrijk, de agenda-Draghi en eurobonds 1:22:30 Asielcrisis 1:30:01 Afronding -- De Nieuwe Wereld TV is een platform dat mensen uit verschillende disciplines bij elkaar brengt om na te denken over grote veranderingen die op komst zijn door een combinatie van snelle technologische ontwikkelingen en globalisering. Het is een initiatief van filosoof Ad Verbrugge in samenwerking met anchors Jelle van Baardewijk en Marlies Dekkers. De Nieuwe Wereld TV wordt gemaakt in samenwerking met de Filosofische School Nederland. Onze website: https://denieuwewereld.tv/ DNW heeft ook een Substack. Meld je hier aan: https://denieuwewereld.substack.com/