EU-elites drijven Europa de afgrond in: de waanzin van het opstoken tot oorlog tegen Rusland

• dinsdag 24 september 2024
  • Categorie: , , , ,
  • .....zullen we opstaan en een politiek van vrede en van het gezond verstand eisen? De beslissing ligt bij ons.

EU-elites drijven Europa de afgrond in: de waanzin van het opstoken tot oorlog tegen Rusland

(Door: Heinz Steiner – Vertaling: E.J. Bron)

Europa zou zich erop moeten instellen om over zes tot acht jaar oorlog te voeren tegen Rusland. Dit verklaarde de defensiecommissaris van de EU, Andrius Kubilius. Hoe lang willen de Europeanen nog toekijken bij dit opstoken tot oorlog?

Andrius Kubilius, de gedoodverfde eerste defensiecommissaris van de EU, heeft nu zijn ware bedoelingen geopenbaard. Met alarmistische retoriek waarschuwt hij voor een zogenaamde militaire confrontatie met Rusland in de komende zes tot acht jaar. Dit opstoken tot oorlog is niets anders dan een wanhopige poging om de afnemende macht van het Westen te behouden en het militair-industrieel complex te voeren.

Kubilius, een handlanger van de oorlogszuchtige EU-elites, eist een enorme bewapening van Europa. Hij wil de wapenindustrie aanzwengelen en de productie van wapens en munitie opvoeren. Maar voor wat? Om een oorlog te voeren die niemand kan winnen en die Europa in puin zou leggen?

Wat deze zelfbenoemde strateeg in zijn Brusselse ivoren toren blijkbaar is vergeten, is het simpele feit dat Rusland een atoommacht is. Gelooft hij serieus dat een conventionele oorlog tegen Rusland ook maar in het bereik van het mogelijke ligt? Of is dit alleen maar een voorwendsel om miljarden in de zakken van bewapeningsconcerns te spoelen?

De huichelarij is adembenemend. Terwijl de EU voorgeeft op te komen voor vrede en stabiliteit, bereidt ze in werkelijkheid het terrein voor een conflict voor, dat miljoenen mensen het leven zou kunnen kosten. En dat alles onder het versleten voorwendsel van een “Russische bedreiging”. In werkelijkheid is het de agressieve uitbreiding naar het oosten van de NAVO, aangedreven door de VS en volgzame EU-bureaucraten, die de spanningen met Rusland in de eerste plaats heeft gecreĆ«erd. In plaats van de dialoog te zoeken en legitieme veiligheidsbelangen te erkennen, demoniseert men Rusland en wakkert de oorlogshysterie aan.

De economische gevolgen van deze bewapeningspolitiek zullen verwoestend zijn. Terwijl de gewone burgers van Europa onder inflatie en dalende levensstandaard lijden, zullen de elites en de bewapeningsconcerns hun zakken vullen. Het is de hoogste tijd dat de volkeren van Europa wakker worden en een einde maken aan deze waanzin. We hebben geen oorlogshitsers zoals Kubilius nodig, maar staatsmannen, die opkomen voor vrede en stabiliteit. Het alternatief is een Europa dat als slagveld in een zinloos conflict eindigt.

De toekomst van ons continent staat op het spel. Zullen we toelaten dat de EU-elites ons in de afgrond van de verwoesting leiden. Of zullen we opstaan en een politiek van vrede en van het gezond verstand eisen? De beslissing ligt bij ons.

Bron:
    report24.news
    Door: Heinz Steiner

Vertaald uit het Duits door:
    E.J. Bron
    (www.ejbron.wordpress.com)