EU-elites drijven Europa de afgrond in: de waanzin van oorlogszucht tegen Rusland

• maandag 23 september 2024
  • Categorie: , , ,
  •  Europa moet zich voorbereiden op een oorlog tegen Rusland over zes tot acht jaar.

23-9-2024

Aldus Andrius Kubilius, de eerste EU-commissaris voor defensie. Hoe lang zullen de Europeanen nog toekijken bij deze oorlogszucht?

Andrius Kubilius, de aangewezen eerste defensiecommissaris van de Europese Unie, heeft nu zijn ware bedoelingen onthuld. Met alarmerende retoriek waarschuwt hij voor een vermeende militaire confrontatie met Rusland in de komende zes tot acht jaar. Deze oorlogszucht is niets meer dan een wanhopige poging om de afnemende macht van het Westen in stand te houden en het militair-industrieel complex te voeden, bericht Heinz Steiner.

Kubilius, een stroman van de oorlogszuchtige EU-elites, roept op tot een massale herbewapening van Europa. Hij wil de defensie-industrie stimuleren en de productie van wapens en munitie verhogen. Maar waarvoor? Om een oorlog te voeren die niemand kan winnen en die Europa tot puin zou herleiden?

Wat deze zelfbenoemde strateeg in zijn ivoren toren in Brussel lijkt te zijn vergeten, is het simpele feit dat Rusland een nucleaire mogendheid is. Gelooft hij serieus dat een conventionele oorlog tegen Rusland ook maar enigszins mogelijk is? Of is dit gewoon een voorwendsel om miljarden in de zakken van defensiebedrijven te pompen?

De hypocrisie is adembenemend. Terwijl de EU doet alsof ze opkomt voor vrede en stabiliteit, bereidt ze in werkelijkheid de weg voor een conflict dat miljoenen levens kan kosten. En dit alles onder het zwakke voorwendsel van een “Russische dreiging.” In werkelijkheid is het de agressieve expansie van de NAVO naar het oosten, aangestuurd door de VS en volgzame EU-bureaucraten, die de spanningen met Rusland heeft veroorzaakt. In plaats van de dialoog aan te gaan en legitieme veiligheidsbelangen te erkennen, wordt Rusland gedemoniseerd en oorlogshysterie aangewakkerd.

De economische gevolgen van dit bewapeningsbeleid zullen verwoestend zijn. Terwijl de gewone burgers van Europa lijden onder inflatie en een dalende levensstandaard, zullen de elites en wapenbedrijven hun zakken vullen. Het is de hoogste tijd dat de mensen in Europa wakker worden en een einde maken aan deze waanzin. We hebben geen oorlogsstokers zoals Kubilius nodig, maar staatslieden die opkomen voor vrede en samenwerking. Het alternatief is een Europa dat eindigt als slagveld in een zinloos conflict.

De toekomst van ons continent staat op het spel. Zullen we toestaan dat de EU-elites ons naar een afgrond van vernietiging leiden? Of zullen we opstaan en een beleid van vrede en redelijkheid eisen? De beslissing is aan ons.

Copyright © 2024 vertaling door Frontnieuws. Toestemming tot gehele of gedeeltelijke herdruk wordt graag verleend, mits volledige creditering en een directe link worden gegeven.

Gezien het feit dat meer dan 80% hier zich liet inspuiten met een niet getest biowapen denk ik dat de kans vrij klein is dat men nu wel rationele beslissingen gaat maken.