Dr. Patrick Moore: Zonder fossiele brandstoffen dreigt de instorting van de civilisatie!

• vrijdag 27 september 2024
  • Categorie: , ,
  •  ......er zou geen enkele boom op de planeet overblijven, omdat die dan de enige brandstof zou zijn die we zouden kunnen gebruiken.

Dr. Patrick Moore: Zonder fossiele brandstoffen dreigt de instorting van de civilisatie!

Vertaling: E.J. Bron)

In principe zou het het einde van de civilisatie betekenen wanneer 85% van de wereldenergie – en ook de Amerikaanse energie – in de vorm van kolen, olie en aardgas in de komende bijvoorbeeld 10 jaar zouden wegvallen. We hebben geen alternatieve energieën die deze snel zouden kunnen vervangen. Ook al zouden we razendsnel kerncentrales bouwen, dan zouden deze alleen de stroombehoefte dekken.

Maar dat zal niet gebeuren, omdat de Groenen tegen kernenergie zijn. Zij wijzen zelfs waterkrachtcentrales af, hoewel deze hernieuwbare energie leveren. Dat betekent dat ze in principe tegen 98,5% van de stroom zijn die we verbruiken, en bijna 100% tegen de energie die voor voertuigen, schepen en vliegtuigen nodig is.

Onlangs heb ik op “X” een enorme respons gekregen – meer dan drie miljoen reacties – toen ik zei: er is geen plan hoe acht miljard mensen zonder fossiele brandstoffen gevoed moeten worden of hoe de levensmiddelen naar de steden gebracht moeten worden waar ze nodig zijn. Daarvoor zijn grote vrachtwagens nodig, en er zullen niet op tijd elektrische vrachtwagens komen, die 40 ton levensmiddelen naar de supermarkten kunnen transporteren. De mensen in de steden denken wellicht dat hun levensmiddelen uit de supermarkt komen, maar in werkelijkheid zijn ze afkomstig van boerderijen op het platteland. Als fossiele brandstoffen verboden zouden worden, dan zou de landbouwproductie snel instorten, omdat tractoren en andere landbouwmachines brandstof nodig hebben. Hoe moeten er dan levensmiddelen naar New York of Manhattan gebracht worden? Dat is onmogelijk. De mensen zouden beginnen te verhongeren en deze crisis zou zich als verrotting van de stedelijke centra over het hele land uitbreiden, waardoor de helft van de bevolking binnen korte tijd zou kunnen sterven.

Als dit een globaal probleem zou zijn, dan zouden alle bomen op deze planeet gekapt worden, omdat fossiele brandstoffen de enige brandstof zou zijn die over zou blijven om te stoken en te koken, net zoals in vroeger tijden, toen er veel minder mensen op Aarde waren. Dit punt alleen al, om maar helemaal te zwijgen van het idee om vliegtuigen en voertuigen die fossiele brandstoffen gebruiken te verbieden, toont de waanzin van zulke voorstellen.

Laten we eens aannemen dat het Akkoord van Parijs in de hele wereld omgezet zou worden en alle landen fossiele brandstoffen zouden verbieden – er zou geen enkele boom op de planeet overblijven, omdat die dan de enige brandstof zou zijn die we zouden kunnen gebruiken.

Bron:
    uncutnews.ch

Vertaald uit het Duits door:
    E.J. Bron
    (www.ejbron.wordpress.com)