Breekt dit kabinet door de instituties of is het een staatsgreep door ambtenaren? #DDDP

• maandag 2 september 2024
  • ...hoe gaan wij met z'n allen zorgen dat de macht teruggaat naar de mensen die gekozen zijn door het volk.

2-9-2024

'Er moet een hele dag in het Catshuis worden belegd door de voltallige ministerraad met maar één onderwerp: hoe gaan wij met z'n allen, want het moet niet de strijd van Mona of Fleur zijn tegen één instituut, hoe gaan wij met z'n allen zorgen dat de macht teruggaat naar de mensen die gekozen zijn door het volk. Hoe gaan wij hier doorheen breken?,' zegt Marianne Zwagerman in de eerste aflevering van Dwars door de Politiek. 'Ik wil dat dat het belangrijkste onderwerp is in het regeerprogramma, al het andere is ondergeschikt daaraan. Dick Schoof kan daarmee bewijzen dat hij aan de goede kant gaat staan. Hij heeft zoveel kennis van binnenuit van al die instituten, omdat hij daar zo lang heeft rondgelopen. Gaat hij die kennis nu gebruiken vóór de democratie? Want hij is al overgestapt, hij is nu minister-president en geen topambtenaar meer. Marianne heeft een persoonlijke boodschap aan Mona Keijzer, Fleur Agema, Pieter Omtzigt en al die mensen waar wij ons vertrouwen aan hebben gegeven: 'Weet hoe belangrijk het is dat jullie het vertrouwen kregen van de mensen die terecht heel veel vertrouwen kwijt zijn geraakt. Weet hoe kostbaar dat is, weet hoe breekbaar dat is en laat niet over je heen lopen door die ambtenaren. Wij worden rechtse mensen genoemd, maar wij zijn vooral de mensen die het vertrouwen kwijt zijn geraakt, de afgehaakten, de ongehoorden, de mensen die willen dat er eindelijk eens iets verandert. Is dit nou het kabinet dat gaat ingrijpen op al die instituties? Of is dit een machtsgreep door de topambtenaren en laten jullie je gewoon muilkorven?' Kijk de hele aflevering elders op dit YouTube kanaal. Wil je ons werk steunen? Kijk dan op DwarsNieuws.nl

De macht gaat niet meer terug naar de gewone mensen, we leven al lang in een dictatuur olv. WEF, WHO, NAVO en EU. Ook Wilders is als een blad aan de boom gedraaid.