Was de coronapolitiek een incident? | #1664 met Stan Baggen

• maandag 5 augustus 2024
  •  "De democratie kan gered worden als we weer echt democratisch worden."

5-8-2024

Martijntje Smits in gesprek met advocaat Stan Baggen over het (tijdelijk) opschorten van de democratische orde tijdens corona, de obsessie met veiligheid, het demoniseren van 'wappies' en meer. "De democratie kan gered worden als we weer echt democratisch worden." Bronnen en links bij deze uitzending: - Over de Vierde Golf: https://vierdegolf.org/ - 'Nederland moet zich voorbereiden op een oorlogseconomie', het interview met Ingrid Thijssen in de Volkskrant: https://www.volkskrant.nl/economie/we... - Het gesprek van Martijntje met Ingrid Hoofd:    • Hoe staat het met de academische vrij...   -- Steun De Nieuwe Wereld. Word patroon op https://petjeaf.com/denieuwewereld of doneer op NL61 RABO 0357 5828 61 t.n.v. Stichting De Nieuwe Wereld. Alvast bedankt. -- 0:00 Introductie 1:05 De obsessie met veiligheid en het belang van dialoog 4:24 Hoe heeft Stan de coronacrisis beleefd? 9:37 Desinformatie, cancelling en transparantie 18:11 "Angst is een slechte raadgever" 23:31 De vierde golf en de derde positie 27:14 Wat is er met het oude links gebeurd? 36:11 "De beslissingen worden heel ver van ons genomen" 43:52 Technocratie en neoliberalisme: "een coup op de burgerrechten" 49:34 Zwemmen tegen de stroom in 57:42 De roep om een sterke leider, de democratie in crisis en grote verhalen 1:02:03 "Totalitarisme is noch links noch rechts" -- De Nieuwe Wereld TV is een platform dat mensen uit verschillende disciplines bij elkaar brengt om na te denken over grote veranderingen die op komst zijn door een combinatie van snelle technologische ontwikkelingen en globalisering. Het is een initiatief van filosoof Ad Verbrugge in samenwerking met anchors Jelle van Baardewijk en Marlies Dekkers. De Nieuwe Wereld TV wordt gemaakt in samenwerking met de Filosofische School Nederland. Onze website: https://denieuwewereld.tv/ DNW heeft ook een Substack. Meld je hier aan: https://denieuwewereld.substack.com/

Het volgende "incident" staat ons al weer te wachten, de vogelgriep.
    De bedriegerij wordt gewoon herhaald, het laffe en domme volk staat alweer te trappelen voor de volgende, afhankelijk van de lotnummers, dodelijke prikken.