Verzet werkt: Motorrijders dwingen Harley-Davidson zich af te keren van woke waanzin

Datum:
  • zondag 25 augustus 2024
  • in
  • Categorie: ,
  •  Nu zag men zich genoodzaakt te reageren.

     




    Verzet werkt: Motorrijders dwingen Harley-Davidson zich af te keren van woke waanzin



    (Door: Vanessa Renner – Vertaling: E.J. Bron)

    Harley-Davidson laat op dit moment zien wat er gebeurt wanneer men een woke Duitser tot CEO van een Amerikaanse cultonderneming bevordert: nadat de eens zo populaire motorproducent zich steeds meer aan groene idealen en “diversity” heeft gewijd en in het kader daarvan zelfs de trans-waanzin ondersteunde, werd het verzet van de klanten oorverdovend. Nu zag men zich genoodzaakt te reageren.

    In het bijzonder de activist Robby Starbuck had de onderneming op “X” op de korrel genomen en de woke activiteiten zodoende meer bekendgemaakt: niet alleen dat men zich had overgegeven aan het “DEI”-concept (“Diversity, Equity, Inclusion”), dat over het algemeen met absurde quotaregels en benoemingen volgens racistische criteria in plaats van volgens kwalificatie geassocieerd wordt. Men bevorderde ook de LGBTQ-agenda door de sponsoring van pride-manifestaties en door partnerschappen met linkse groeperingen zoals de “Wisconsin LGBT Chamber of Commerce”, “United Way” en de “Human Rights Campaign”. Daarmee ondersteund emen, aldus Starbuck, ook de agitatie tegen de inspanningen van staten om geslachtsveranderingen bij kinderen te verbieden. Bovendien moesten werknemers van Harley-Davidson aan een training meedoen om “LGBTQ+-Allies” te worden. De schuld voor deze verandering in de ondernemingsfilosofie, die duidelijk tegenstrijdig is aan het imago van het merk, wordt de CEO Jochen Zeitz toegeschreven, die de functie in 2020 overnam.

    Motorrijders staan er vooral om bekend zich voor het welzijn van kinderen in te zetten – maar zeer zeker niet voor hun verminking. Een gemeenschap, die volgens het motto “united we ride” leeft, heeft bove4ndien geen linkse pseudo-tolerantie-agenda nodig, die in principe niets anders dan splijting bedrijft. Bij de over het algemeen vrijheidslievende en nationalistische motorfans kwam dit alles desbetreffend slecht aan. Ook bekende groten uit de motorwereld hadden openlijk kritiek op Harley-Davidson – er gingen stemmen op om tot een boycot over te gaan.

    Harley-Davidson buigt voor de wensen van de gemeenschap

    Maandag verkondigde de onderneming nu de ommekeer: men gaf aan droevig te zijn over de “negativiteit” in de sociale netwerken en benadrukte dat men zich voortaan weer op de eigen gemeenschap zou willen oriënteren. In de onderneming zou geen “DEI”-functie meer zijn sinds april en zal er in de toekomst ook niet meer komen. Men zou ook geen aanstellingsquota en ook geen uitgavedoelen bij de “verscheidenheid aan leveranciers” meer hebben.

    Men zou scholingen van medewerkers en sponsoring nu fundamenteel nieuw willen beoordelen en zich daarbij exclusief op de motorsport en de gemeenschap van motorrijders willen concentreren. Daarmee zal waarschijnlijk ook de bevordering van de LGBTQ-waanzin nietig zijn.

    Veel commentatoren vinden dat echter nog duidelijk te weinig. CEO Jochen Zeitz, een Duitser, kan niet veel goeds doen bij de motorrijders: veel gebruikers eisen zijn afzetting. “Tot jullie CEO vertrekt, is Harley dood… Koop geen Harley tot de CEO weg is…”, schrijft een gebruiker bijvoorbeeld. Een ander becommentarieerde: “Een woke Harley is een dode Harley. Jullie idioten hebben jullie eigen merk geruïneerd. Ik zal geen nieuw Harley-product kopen, totdat jullie van dit vuil en jullie CEO af zijn.”

    Zeitz had zichzelf al in 2020, toen hij CEO van Harley-Davidson werd, als een “Taliban” op “duurzame wijze” beschreven, die de onderneming (net zoals daarvoor “Puma”) blijkbaar volgens zijn groene ideeën wilde ombouwen. In het kader van het actuele debat kreeg deze uitspraak nieuwe aandacht – en zorgde er voor dat nog meer mensen zich vol walging van het eens zo positief beoordeelde merk afkeerden. Regelrecht terrorisme voor linkse agenda´s? Dat willen de Amerikanen niet, die uiterlijk sinds 9/11 sowieso enorm de schurft hebben aan de Taliban.

    Harley-Davidson zal er hard aan moeten werken om zijn ooit zo goede naam te herstellen – per slot van rekening produceren ondernemingen zoals India ook mooie motoren. De stelling “go woke, go broke” is hier waarschijnlijk eens temeer bevestigd: wie de eigen klanten boos maakt, manoeuvreert zichzelf met zijn aanpappen met de linkse woke-waanzin in de betekenisloosheid.

    Bron:
    report24.news
    Door: Vanessa Renner

    Vertaald uit het Duits door:
    E.J. Bron
    (www.ejbron.wordpress.com)

    0 reacties :

    Een reactie posten