NGO’s financierden anti-populistische campagne met geheim EU-geld voorafgaand aan de Europese verkiezingen

Datum:
  • zaterdag 27 juli 2024
  • in
  • Categorie: , , ,
  • De Europese Unie geeft honderden miljoenen euro’s belastinggeld aan organisaties op het gebied van immigratie, klimaat of gender. 



    27-7-2024



    NGO’s financierden anti-populistische campagne met geheim EU-geld voorafgaand aan de Europese verkiezingen

    Niet-gouvernementele organisaties hebben advertentieruimte gekocht die gericht is op het zogenaamde extreemrechtse gedachtegoed. Deze ruimte is betaald met geld van de Europese Unie, schrijft Graham Barnfield.

    Deze politieke advertenties waren bedoeld om het Europees Parlement (EP) te overtuigen om zijn derde grootste groepering te isoleren, zo bleek uit een onderzoek in Brussel Signal. De advertenties verschenen voornamelijk in Politico, aan het einde van een reeks ondoorzichtige en complexe financiële regelingen.

    Het organiseren van de advertenties, die voornamelijk in juni 2024 verschenen, lijkt vooral het werk van een NGO genaamd Full Beam Media CLG. De NGO wordt door Politico genoemd als de belangrijkste inspiratiebron achter een advertentie in de vorm van een open brief waarin nieuwe Europarlementariërs wordt gevraagd niet samen te werken met de Alternative für Deutschland (AfD), Sweden Democrats (SD) en de Nederlandse Partij voor de Vrijheid (PVV).

    Andere door Full Beam Media gesteunde advertenties toonden karikaturen van EU-leiders die gemanipuleerd werden door Europese populisten of door Vladimir Poetin van Rusland.

    Voor een organisatie die de agenda wil vormgeven, lijkt Full Beam Media uitzonderlijk verlegen. Een exacte zinsnede-zoekopdracht van European Conservative in Google News leverde wat niet-gerelateerde berichtgeving over luxe jachten op. De website die naar milieuactivisten neigt, beschrijft het als een “onafhankelijke campagnevoerende organisatie die afhankelijk is van liefdadigheidsgelden”, waar lezers worden uitgenodigd om later terug te komen voor meer details die verder gaan dan de vage milieubeloften.

    De organisatie heeft een papieren bestaan ​​in Ierland, waar de registratiegegevens verwijzen naar een zakelijke dienst die gespecialiseerd is in het registreren van nieuwe bedrijven. Een bedrijfsdirecteur, Ivan Cheung, fungeert als de “Network Director Digital Strategy” voor de in Brussel gevestigde groene organisatie Global Strategic Communications Council (GSCC) – bekend van het assisteren van Greta Thunbergs communicatieteam en onderdeel van de grotere Meliore Foundation.

    Andere ondertekenaars van de advertentie van de “open brief” zijn duidelijke ontvangers van overheidsfinanciering, van natiestaten en mondiale spelers. Het EU- transparantieregister — gepubliceerd door een Commissie die nogal selectief is over transparantie — laat in feite zien dat NGO The Good Lobby, een van de ondertekenaars, meer dan € 67.000 aan overheidsgeld ontving. Evenzo ontving Friends of the Earth Europe in 2022 30% van zijn jaarlijkse inkomsten — ongeveer € 1 miljoen — van de EU (aangevuld met nog eens 15% van andere regeringen of instellingen). Hun medeondertekenaar Defend Democracy staat vermeld als ontvanger van aanzienlijke NAVO- en VS-gelden.

    Full Beam Media en haar bondgenoten zijn niet de enigen die zich bezighouden met dergelijke geheime operaties. European Movement International (EMI) plaatste eind juni Google Ads om Marine Le Pen, Geert Wilders en de Hongaarse premier Viktor Orbán aan te vallen. Met een jaarlijks budget van meer dan € 1,2 miljoen haalde EMI het overgrote deel hiervan binnen via EU-subsidies in 2023, en 2024 zal waarschijnlijk niet anders zijn.


    Meld je aan om onze gratis dagelijkse nieuwsbrief met het belangrijkste nieuws direct in je mailbox te ontvangen:

    We sturen je geen spam! Lees ons privacybeleid voor meer informatie.


    De toenmalige Nederlandse Europarlementariër Rob Roos bekritiseerde eerder dit jaar in een toespraak de manier waarop de EU en regeringen de democratie omzeilen door linkse “lobbyclubs” die met publiek geld worden gefinancierd, het debat te laten beïnvloeden:

    De Europese Unie geeft honderden miljoenen euro’s belastinggeld aan organisaties op het gebied van immigratie, klimaat of gender. Vrijwel altijd linkse hobby’s. De burger betaalt dus voor clubs die beleid promoten dat haaks staat op wat de burger wil, en dat vaak helemaal niet transparant is.

    Overheden simuleren ‘democratische participatie’ door aan tafel te zitten met zogenaamde NGO’s die door diezelfde overheden worden betaald! Maar die clubs hebben helemaal geen democratisch mandaat. Ze hebben helemaal niets te zoeken aan die tafel. Een echte ‘civil society’ komt van mensen en heeft dus helemaal geen overheidssteun nodig.

    Nu de EU op bedrieglijk wijze politieke reclame maakt, vaak met EU-geld, kun je niet anders dan je vraagtekens zetten bij de ‘transparantie’ die de Unie zegt te ondersteunen en de ‘desinformatie’ waartegen zij zich keert.


    Als u de artikelen van Dissident.one waardeert, kunt u HIER een donatie doen om de site in de lucht te houden.

    Dissident.one




    1 reacties :

    Anoniem zei

    Dat was helemaal niet nodig geweest want de EU(SSR) heeft toch compleet schijt aan de wensen en opdrachten van de kiezers.

    Een reactie posten