Linkse oppositie faalt: valse verwijten en huilmoslims

• zondag 7 juli 2024
  • Categorie: , ,
  •  Er is een analogie te trekken tussen de winst van Oranje en de eerste week van het nieuwe kabinet: dat het zover is gekomen, is voor iedereen een verrassing.

DE KRITISCHE BLIKEBRU UMAR  7 JULI 2024

Wedstijden lang, inclusief gisteren, Oranje niet zien voetballen en toch staan ze in de halve finale: minimale inspanning, maximaal resultaat. Knap werk.

Hetzelfde geldt voor Schoof I: man nooit gezien, toch staat hij in de Tweede Kamer een regeringsverklaring te verdedigen. Voor dat debat geldt het tegenovergestelde als voor de voetbalwedstrijd: maximale inspanning, minimaal resultaat. Maar ook hier geldt: knap werk.

Minder knap werk is de prestatie van de oppositie. Ergens in het tijdperk Rutte is de overtuiging geboren dat Kamerleden vooral domme dingen moeten blijven herhalen, hun eigen overtuiging moeten blijven spuwen zonder enige zinnige bijdrage te leveren aan de voortgang van de BV Nederland. Jezelf in de picture spelen, filmpjes maken voor de socials en het land c.q. de kijker in woede achterlaten. Niet in verwarring, niet met trots maar simpelweg woede: GA. ES. WERKEN.

Als ‘links’ de verkiezingen wint, zijn alle mechanismes vanzelfsprekend. De grootste partij levert de premier, de oppositie zeikt over hun stokpaardjes maar persoonlijke issues zijn niet aan de orde. De kiezer heeft gesproken, respecteer dat toch – zoals dat andersom al decennia gebeurt. Er zitten bewindslieden die dat wél doen, en kiezers aan deze kant van het beeldscherm willen de bewindslieden aan het wérk zien. Niet een stelletje huilbaby’s die termen als ‘rechts-radicaal’, ‘racist’ of ‘nazi’ bezigen, vastgeroest in hun heilige gelijk en morele superioriteit. Dan vráág je gewoon om omvolking.

Laat staan dat ik een over het paard getilde huilmoslim over haar ‘eigen keuze’ wil horen. Nou, good for you, Esmah LahlahTeletubby. Hou dat kopvod op je hoofd, en bespaar me je gezeik over je vrije keuze. Negeer vooral al die vrouwen die wél onderdrukt worden door hun moslimmannen, moslimimams en moslimomgeving: zonder hoofdddoek krijg je klappen, áls ze je al in leven laten. Mijn definitie van vrijheid is toch net wat anders, Esmah Lahlah. En waar Esmah staat kun je, in een week zonder debatten over kopvodden, prima Emine lezen. De islamisering wordt ons door de strot gedouwd, al decennialang. Door de PvdA in de vorm van de roze hoofddoek, door GroenLinks in de vorm van de Broederschaphoofddoek, door Trouw, in de vorm van een alwetende hoofddoek en door NRC met een politieke hoofddoek. Waar is Femke Halsema als je haar nodig hebt?! Anders dan ingepakt door het establishment?

Trouwens, de Tweede Kamer kan ook leren van schoolbeleid. Laat álle Kamerleden voor het begin van een debat hun telefoon inleveren in een telefoonzak. Gewoon, omdat het kán én omdat er camera’s op staan: wij kijkers, kiezers ergeren ons rot aan het gebrek aan interesse dat getoond wordt als in de Tweede Kamer zaken besproken worden. Tegelijkertijd slaken we een zucht van opluchting als de hypocrisie van links politiek Nederland met één enkele tweet geopenbaard wordt. Oranje moet nog even wachten, maar de poppenkast die Tweede Kamer heet, is inmiddels tot eind augustus met reces. Precies op tijd om met frisse moed op Prinsjesdag de volgende mislukte profilering op te voeren.

En om het geheel hier tóch nog zonder enige twijfel af te maken: #teamFleurAgema. Punt.

DE KRITISCHE BLIK

De analogie is dat met Wilders in het kabinet Nederland in staat is gebleken Turken daadwerkelijk terug naar huis te sturen.