Hoe George Soros en Bill Gates gender en woke in Nederlandse scholen krijgen

• zaterdag 20 juli 2024
  • Categorie: , , , ,
  •  Wie onderzoek doet naar de linkse lobby stuit soms op bijzondere feiten.

Zo financieren de miljardairs Bill Gates en George Soros in Nederland actiegroepen die genderideologie en wokisme in schoolboeken zetten.

Bill Gates

Bill Gates, berucht om zijn steun aan de coronadwang, is één van de rijkste mensen ter wereld. Meer dan 75 miljard dollar heeft hij in zijn Bill and Melinda Gates Foundation zitten. Dat geld vloeit onder andere naar Rutgers, de Nederlandse tak van abortusgigant International Planned Parenthood Federation.

Drie miljoen voor "seksueel onderwijs"

Rutgers kreeg in 2017-2023 een subsidie van 2.930.234 euro van de Bill and Melinda Gates Foundation. Volgens de jaarverslag van Rutgers ging dit bedrag naar een programma voor comprehensive sexual education (CSE) in Indonesië.

Kleuters leren masturberen

Rutgers is immers door de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) aangewezen om het voortouw te nemen in het wereldwijd promoten van CSE, een programma van 'uitgebreide seksuele vorming' waarin het kind vanaf kleuterleeftijd al leert hoe je aan zelfbevrediging doet.

Lees ook: Washington Times: ‘Rutgers motor achter WHO-seksualisering van schoolkinderen’

Bill Gates betaalt mee aan de Lentekriebels

De drie miljoen euro was geoormerkt voor een project in Indonesië, maar een radicale waterscheiding tussen de Bill Gates-subsidie en de Rutgers-organisatie valt er niet te maken. Het geld van de Bill and Melinda Gates Foundation draagt bij aan het geheel van het Rutgers-budget, van waaruit ook seksuele lesmaterialen als de Week van de Lentekriebels worden gebruikt.

Kritische Kamervragen zijn op hun plaats

Bill Gates bepaalt niet wat Nederlandse schoolkinderen aan seksuele ‘voorlichting’ krijgen. De miljardair draagt wel bij aan de promotie van comprehensive sexual education door Rutgers, die de organisatie in het buitenland én Nederland over kinderen uitstort. Reden genoeg voor kritische Kamervragen vanuit de Tweede Kamer, zo zou je denken.

Petitie stop subsidies linkse lobbyclubs

George Soros

Kritische Kamervragen zou je ook mogen verwachten over de rol van George Soros. De van oorsprong Hongaarse miljardair doet niet onder voor Bill Gates in links activisme. Soros financierde eerder Mitchell Esajas’ oorlog tegen Zwarte Piet. En ook bij Soros is er een lijntje naar het Nederlands onderwijs.

VanDijk Educatie

Dat begint bij VanDijk Educatie. Dit bedrijf levert naar eigen zeggen “elk jaar meer dan 7 miljoen studieboeken” aan “ongeveer 500.000 leerlingen”. In 2016 werd VanDijk opgekocht door TowerBrook. Deze Britsh-Amerikaanse investeringsfirma staat onder leiding van Neal Moszkowski en Ramez Sousou.

Vul de peiling in: Moet Nederland uit het World Economic Forum stappen?

Uit de stal van Soros

Moszkowski en Sousou waren vóór TowerBrook de leiders van Soros Fund Management, de investeringsmaatschappij van George Soros. De Hongaarse miljardair leverde een belangrijke bijdrage aan het startkapitaal van TowerBrook.

Eigenaar van schoolboekenuitgeverij wil "gendergelijkheid " en "klimaatactie"

TowerBrook heeft niet alleen het geld, maar ook de ideologie gekregen van George Soros. Het bedrijf zet in visiedocumenten vol in op “diversiteit” en “inclusie”. Daarbij zijn Sustainable Development Goals als “gendergelijkheid” en “klimaatactie” leidend. De firma runt ook een liefdadigheidsstichting die “ongelijkheid in het onderwijs aanpakt”.

Lees ook: Agenda 2030 en Sustainable Development Goals zetten democratie buitenspel

Soros' ideologie doordringt het onderwijs

Ook hier geldt: George Soros schrijft niet voor wat Nederlandse kinderen te horen krijgen. Maar de linkse ideologie van Soros dringt via TowerBrook en VanDijk wel verder door in het onderwijs. In ieder geval in voldoende mate om als politiek, overheid en media een kritische houding aan te nemen.

Links nepnieuws over rechtse beïnvloeding

De Groene Amsterdammer, de Volkskrant en andere mainstreammedia publiceren geregeld ‘onderzoek’ naar ‘rechtse lobby’s’ die ‘vrouwenrechten’ zouden ondermijnen. Daarbij leunen de media zwaar op zogeheten onderzoekers zoals Neil Datta, die zich laat financieren door George Soros én Rutgers om pro-gezinsactivisten zwart te maken. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Zet de schijnwerper op de financiering van de linkse lobby

Er is in Nederland geen massale financiering van rechtse lobby’s door miljardairs met ideologische doelen. Wel aan de linkerzijde. Het is hoog tijd dat het kabinet de subsidiekraan naar de Soros- en Gatesclubs dichtdraait.

Petitie stop subsidies linkse lobbyclubs

Laatst bijgewerkt: 19 juli 2024

Bill Gates en George Soros zijn dermate verknipt dat als ze niet zoveel geld en macht zouden bezitten ze al lang met dwangbuis en al achter de tralies zouden zitten. Nu worden die psychopaten als vorsten ontvangen door de bestuurlijke elite.