Europa wordt veroverd

• Categorie: , ,

Europa wordt veroverd

(Door: Henk Krol)

Het woord ‘omvolking’ mag je in Nederland kennelijk niet meer gebruiken. Zelfs het benoemen wat er objectief aan de hand is, wordt in bepaalde kringen niet getolereerd. Toch wordt het tijd dat we onze ogen openen.

In Londen kwamen honderdduizenden moslims demonstreren om het recht daar een islamitisch kalifaat te stichten. Vrijheid van godsdienst, roepen we dan. En het grondrecht op demonstratie. In Europa hebben we eeuwenlang gestreden voor een tolerante, vrije samenleving, waarin iedereen zichzelf mag zijn. Maar we zijn het tweede zinnetje dat erbij hoort vergeten: “Zolang we anderen hun vrijheden niet inperken.”

Ook in Nederland zien we steeds meer mensen met een migratieachtergrond. Velen van hen genieten onze verworvenheden, Die passen hier. Maar een groeiende groep onder de moslims wil zijn wetten en gewoonten aan ons opdringen. Tijdens de oudejaarsnacht zien we elk jaar meer mensen met een migratieachtergrond die op straat komen en laten weten welke kant ze het nieuwe jaar op willen.

Dat zien we eveneens in bijvoorbeeld Milaan, Rome, Athene en Berlijn. In onze Europese landen was het gebruikelijk om naast de eigen taal aanduidingen ook in het Engels te vertalen. De laatste jaren is daar een tweede taal bijgekomen: Arabisch.

In ons land krijgen elk jaar minimaal 60.000 mensen van elders, de meeste van hen jonge mannen, een verblijfsvergunning. Hoeveel precies wordt niet goed bijgehouden, maar je kunt met zekerheid stellen dat er de afgelopen jaren in ons land meer dan een miljoen islamieten bijkwamen. Met name in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht en ‘s-Hertogenbosch zijn hele wijken ontstaan waar de oorspronkelijke Nederlander zich een vreemde voelt in eigen land. Er wordt nauwelijks nog Nederlands gesproken.

De bekende hoogleraar dr. Jan Latten waarschuwt al tijden voor een gevolg waar we geen naam aan mogen geven. Hij laat klip en klaar zien dat onder autochtone Nederlanders het geboortecijfer al decennialang dalende is en onder allochtone Nederlanders juist fors stijgend. Velen van hen hebben vier of meer kinderen per gezin. Professor Latten rekent ons met harde cijfers voor dat over 20 jaar de oorspronkelijke Nederlander in de minderheid zal zijn.

Veel politici, beleidsmakers en journalisten lijken dat toe te juichen. Ze goochelen met cijfers en verdraaien de werkelijkheid. Na de verkiezingen in Frankrijk lieten ze enthousiast weten dat links had gewonnen. Maar ze verzwegen dat dit een vertekend beeld geeft. Door het districtensysteem daar kun je er met minder stemmen toch meer parlementszetels halen.

Maar nu de feiten. De zogenaamd winnende linkse coalitie behaalde iets meer dan 7 miljoen stemmen en kreeg daarmee 180 afgevaardigden. Het Rassemblement National van Marine Le Pen, dat zich verzet tegen ongebreidelde migratie en daarom door menig journalist wordt aangeduid als ‘extreem rechts’, kreeg ruim 10 miljoen stemmen. Dat zijn er ruim 3 miljoen meer dan de winnende linkse coalitie. Meer ook dan welke andere Franse partij. Door het kiessysteem in Frankrijk echter mocht ze daarmee slechts 143 zetels claimen.

Europa wordt veroverd. We staan erbij en kijken ernaar.

Door:Henk Krol
    Oud-fractievoorzitter 50PLUS Tweede Kamer

Geplaatst door:
    E.J. Bron (via X/Twitter; Henk Krol)

(www.ejbron.wordpress.com)