Aanslag Trump, ASML onderuit, monument Peter R. de Vries, Ali B. en meer | #1649 Nieuws v/d Week

• zondag 21 juli 2024
  • Categorie: , ,
  •  Rogier en Jelle bespreken het nieuws van de week met podcaster Marc Pollen,......

21-7-2024

Rogier en Jelle bespreken het nieuws van de week met podcaster Marc Pollen, met deze week onder meer de moordaanslag op Donald Trump, ASML en de chipoorlog, het monument voor Peter R. de Vries, Oekraïne en Ali B. Marc Pollen maakt en presenteert de podcast 'Scherpschutters'. Zijn achtergrond ligt bij het Korps Mariniers en NLMARSOF, waar hij tactisch commandant was van de antiterreureenheid. Bronnen en links bij deze uitzending: - Marc Pollen was eerder te gast:    • #823: De denkwereld van een marinier:...   en    • #951: De goede oorlog. Een gesprek va...   - 'Scherpschutters', het YouTube-kanaal van Marc:    / @scherpschutters   - De aanslag op Trump:    • Donald Trump's assassination attempt ...   - De gijzeling in de Apple Store aan het Leidse Plein:    • 22-02-2022 Amsterdam - gijzeling Appl...   - Kimberley Cheatle over de aanslag op Trump:    • Secret Service director speaks with A...   - Jelle van Baardewijk in gesprek met Marc Hijink over ASML:    • #1468: ASML, blackbox uit Veldhoven i...   - Meer over de chipoorlog:    • #1266: Chipoorlog, cultuurstrijd en c...   - Jelle van Baardewijk in gesprek met Marcel Metze over Shell:    • #1287: De politieke biografie van She...   - Marc Pollen in gesprek met Sven, die vrijwillig naar het front in Oekraïne ging:    • Van Frans Vreemdelingen Legioen naar ...   -- Steun De Nieuwe Wereld. Word patroon op https://petjeaf.com/denieuwewereld of doneer op NL61 RABO 0357 5828 61 t.n.v. Stichting De Nieuwe Wereld. Alvast bedankt. -- 0:00 Introductie 00:59 Lief & leed 4:34 Aanslag Trump 58:21 Religieus rechts, Robert F. Kennedy, Elon Musk 1:09:28 Beurskoers ASML onderuit 1:20:18 Multipolariteit, (neo)kolonialisme en ontwikkelingshulp 1:31:58 Monument voor Peter R. de Vries 1:44:30 Marc Pollen over internationale conflicten 1:57:05 De vredesmissie van Viktor Orbán 2:05:33 Ali B. en straatcultuur 2:19:55 Afronding -- De Nieuwe Wereld TV is een platform dat mensen uit verschillende disciplines bij elkaar brengt om na te denken over grote veranderingen die op komst zijn door een combinatie van snelle technologische ontwikkelingen en globalisering. Het is een initiatief van filosoof Ad Verbrugge in samenwerking met anchors Jelle van Baardewijk en Marlies Dekkers. De Nieuwe Wereld TV wordt gemaakt in samenwerking met de Filosofische School Nederland. Onze website: https://denieuwewereld.tv/ DNW heeft ook een Substack. Meld je hier aan: https://denieuwewereld.substack.com/