Wilders moet de PVV ministers met een beter verhaal op pad sturen, het vliegt nu alle kanten op

• maandag 24 juni 2024
  • Categorie: , ,
  •  Waar de actuele dreiging echt vandaan komt benoemt D66 uiteraard niet.

24-6-2024

De PVV ministers zijn nog niet opgewassen tegen de manhunt in de media en de framing door ervaren en geslepen Kamerleden zoals Jan Paternotte van D66. Die zei in de hoorzitting tegen de kandidaat PPV minister Reinette Klever dat er in Europa al 2000 jaar antisemitisme is en dat Joden zich op dit moment continu bedreigd voelen. Alsof dat de schuld van de PVV is. Waar de actuele dreiging echt vandaan komt benoemt D66 uiteraard niet. Het verweer van Klever -die best haar mannetje staat overigens- had veel effectiever moeten zijn, vinden Marianne Zwagerman en Maurice de Hond. De PVV moet uit de oppositiestand en zich gaan realiseren dat ze nu op een plek zitten waar ze daadwerkelijk problemen op kunnen en moeten lossen. Klever had tegen Paternotte moeten zeggen: 'Wij zijn de grootste partij van Nederland geworden omdat heel veel mensen vinden dat ze in een land wonen dat ze niet meer herkennen. Die Nederlanders hebben misschien niet eens per se moeite mee dat er hier allemaal mensen uit andere landen naartoe komen. Want we begrijpen allemaal dat we ook op allerlei plekken nou eenmaal werkkrachten nodig hebben. Maar die mensen spreken de taal niet. Die worden niet goed opgeleid. Die gaan soms naar haat moskeeën. Die hebben hier een religie mainstream gemaakt die wij hier niet in die vorm willen hebben. Wij gaan hun zorgen wegnemen'. De PVV moet stoppen met jagen op nog meer zetels door polariserende teksten uit te blijven slaan en zo in de val te lopen die media en oppositiepartijen voor ze opzetten. Wilders moet nu een hele goede verhaallijn ontwikkelen en met zijn bewindslieden twee dagen ergens op de hei gaan zitten en dat erin trainen. Want nu vliegt het gewoon alle kanten op. Ze moeten veel meer hun eigen verhaal gaan vertellen in plaats van steeds in de verdediging te gaan. De hele uitzending van Dwars door de Formatie kijk je op DwarsNieuws.nl of elders op dit YouTube kanaal. Vind je ons werk belangrijk, word dan lid van de Club van Dwarskijkers op DwarsNieuws.nl Het kost maar 15 euro per jaar (inc. BTW), dan krijg je toegang tot exclusieve content zoals columns en podcasts.