-Cultuur onder Vuur- Nieuw kabinet nu al de mist in met staatssecretaris voor 'Emancipatie'

• zondag 16 juni 2024
  • Categorie:
  •  Normaliter krijgen kabinetsleden een portefeuille die gewoon bestaansrecht heeft.

DDS 16-6-2024

De formerende partijen hebben een lijst gepubliceerd van kabinetsposten. Er komt ook een “Staatssecretaris Primair en Voortgezet Onderwijs en Emancipatie”.

Portefeuilles in het kabinet

Normaliter krijgen kabinetsleden een portefeuille die gewoon bestaansrecht heeft. Migratie, infrastructuur en defensie zijn nu eenmaal realiteit. Je kunt in de politiek debatteren over meer of minder, maar geen zinnig mens zal zeggen dat infrastructuur en defensie geen enkele politieke aandacht verdienen.

'Emancipatie' is een intrinsiek marxistisch begrip

Dat ligt anders bij het begrip ‘emancipatie’. Dit betekent letterlijk het gelijkstellen van een achtergestelde groep. Het begrip raakte in zwang ten tijde van de slavernij. Marxisten hebben het vervolgens toegepast op de gezinsverhoudingen, waarbij de vrouw als ‘slaaf’ geldt en de man als ‘meester’. Zij moet bevrijd worden, uiteraard door de staat.

Dit past niet bij een PVV-kabinet

Deze marxistische kijk op de man-vrouwverhouding, ook wel eufemistisch ‘feminisme’ genoemd, past bij D66, PvdA-GroenLinks of een andere linkse partij. Niet bij de partijen die nu in het kabinet komen. Al helemaal niet bij de PVV, de leidende partij.

Emancipatiebeleid leidt tot seksuele indoctrinatie op scholen

Onder de kabinetten-Rutte is het emancipatiebeleid meestal gevoerd door D66’ers. Onderwijsminister Ingrid van Engelshoven rolde met haar beruchte Emancipatienota een heel indoctrinatieprogramma uit. Zij stuurde een genderideologe Judi Mesman af op schoolboekenuitgevers, om meer transgenderisme en homoseksualiteit in de schoolboeken te krijgen.

VVD en NSC

Politiek is geven en nemen. Het ziet er naar uit dat Pieter Omtzigt's NSC wel de onderwijsminister mocht leveren, maar dat in ruil daarvoor de VVD de portefeuille emancipatie apart mocht onderbrengen bij een staatssecretaris. De VVD is voor genderdwang en tegen de onderwijsvrijheid en wil voorkomen dat emancipatie ondersneeuwt.

(Artikel gaat verder onder deze oproep) Bij De Dagelijkse Standaard maken we ons EXTREME zorgen over de technocratische superstaat in Brussel. Onze vrienden van Cultuur onder Vuur hebben een schitterend boek geschreven over die EU. De titel? "EUSSR: Europa op de snelweg naar een superstaat." De EU is geen nieuwe Verenigde Staten van Amerika, maar een nieuwe Sovjet-Unie. Hoe dat zit legt Cultuur onder Vuur uit in dit geweldige werk. Bestel dit boek nu GRATIS bij Cultuur onder Vuur.

Waarom geen staatssecretaris onderwijsvrijheid?

Het komende kabinet zou geen ‘emancipatiebeleid’ moeten voeren, maar eerder een herstelbeleid. Een “Staatssecretaris Primair en Voortgezet Onderwijs en Onderwijsvrijheid” zou passender zijn. Dat zou ook in de geest zijn van het regeerakkoord, dat de linksliberale seksuele ‘voorlichting’ op de schop neemt.

We zullen zien

Is dit kabinet de denigrerende opvatting toegedaan dat vrouwen in slavernij verkeren als zij thuis voor hun kinderen zorgen? Gaat dit kabinet de strijd aan met de christelijke opvatting van het huwelijk? Aan de vruchten zullen wij de boom kennen.

Cultuur onder Vuur