Het nu al beste nieuws van het jaar wordt door de mainstream media nog grotendeels doodgezwegen:......
Politieke sensatie in Brussel: einde van het verbod van de EU op de verbrandingsmotor!? – enorme blamage voor von der Leyen!
Het nu al beste nieuws van het jaar wordt door de mainstream media nog grotendeels doodgezwegen: het door de EU besloten verbod op de verbrandingsmotor vanaf het jaar 2035 staat op losse schroeven! Tegelijk staan von der Leyen & Co, “Groenen” en de door de lobby van elektrische auto´s gepushte autobazen voor één enkele puinhoop van hun elektro waanzin, nadat honderdduizenden arbeidsplaatsen bedreigd en deels al vernietigd werden!
Donderslag in Brussel: de voorzitster van de Europese Commissie, Ursula von der Leyen (CDU), moet het door haar fanatiek bedreven verbod op de verbrandingsmotor waarschijnlijk ongedaan maken! De reden: elektrische auto´s hebben volgens een nieuw EU-onderzoek een duidelijk slechtere CO2-balans dan auto´s met benzine- en dieselmotoren. Dat heeft enorme gevolgen voor BMW, Mercedes, VW en Co. en de eenzijdig op elektrische mobiliteit gefixeerde strategie van de concerns.
Voor het verbod op de verbrandingsmotor tekent zich nu al af dat het waarschijnlijk zonder toeters en bellen begraven zal worden. Daarop duidt, zoals de Oostenrijkse “Kronen-Zeitung” bericht, een wetsinitiatief van de Europese Commissie zelf. Daarbij gaat het om de uniforme registratie van de uitstoot van broeikasgassen. Daarmee hebben de commissie voor milieu en transport van het Europees Parlement al ingestemd. Nu gaat het initiatief naar het parlement zelf.
CO2-uitstoter elektrische auto
Met het voorstel zou bij de broeikasgasbalans van elektrische auto´s ook de voor hun productie geproduceerde uitstoot meegenomen moeten worden – dus bijvoorbeeld hoeveel stroom uit kolen bij de energie-intensieve productie van elektrische auto´s verbruikt wordt. En dat ziet er onder de streep smerig uit, heel smerig zelfs: hoezo nul gram CO2!
De “Kronen-Zeitung” publiceerde daarover gegevens, volgens welke elektrische auto´s het, als je naar hun totale uitstoot waarden kijkt, significant slechter doen dan auto´s met benzine- en dieselmotoren.
Nu luidt het devies “technologie openheid”
Blijkbaar heeft de voorzitster van de Europese Commissie, Ursula von der Leyen, al begonnen aan de terugtocht – ook al wordt de opheffing van het verbod op verbrandingsmotoren officieel nog niet bevestigd. De Europese Commissie noemt “technologie openheid” als nieuw doel. “Zo dient veilig gesteld te worden dat er openheid bestaat voor technologieën en keuzemogelijkheden”, citeert de “Kronen-Zeitung” uit de EU-documenten. Vertaald betekent dat niet meer en niet minder dan een feitelijke afschaffing van het verbod op de verbrandingsmotor!
Domper ook voor waterstof
SLOTSOM: Het front voor een verbod op de verbrandingsmotor vanaf 2035 brokkelt hevig af – in de EU komt steeds meer twijfel of de elektrische aandrijving werkelijk de enige “klimaatvriendelijke” oplossing is. En: ook de hype rondom de waterstofauto blijkt, als je er naar kijkt vanuit ecologische gezichtspunten, een grote zwendel te zijn – hoezo de verbrandingsmotor is dood, lang leve de verbrandingsmotor!
Bron:
deutschlandkurier.de
Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)
1 reacties :
Het EU verbod op verbrandingsmotoren in auto's is ook niet bedoeld vanwege de onzin over dat het slecht zou zijn voor Het Klimaat, maar omdat elektrische auto's veel duurder zijn als auto's met verbrandingsmotoren is het de bedoeling dat het merendeel van de burgers zich geen auto meer kunnen veroorloven.
Een reactie posten