Het consumentenvertrouwen ten opzichte van elektrische voertuigen blijft dalen ........
22-2-2024
Toyota besloot af te zien van pure elektrische auto’s en maakte het afgelopen boekjaar winst
Door Kay Smythe.
Toyota verklaarde [op 6 februari 2024] dat het bedrijf aan het einde van het fiscale jaar in maart een jaarwinst van $30 miljard zou behalen en dat dit waarschijnlijk te danken was aan een juiste beslissing.
De Japanse autogigant liet doorschemeren dat zijn beslissing om zijn wagenpark niet volledig op accu’s te laten draaien en zich in plaats daarvan te concentreren op hybride voertuigen, waarschijnlijk de reden was dat het boekjaar met zulke sterke resultaten werd afgesloten. De aandelen van Toyota zijn de afgelopen twaalf maanden met bijna 50% gestegen, omdat fabrikanten van uitsluitend op accu’s werkende auto’s worstelen met het feit dat niemand hun auto’s wil hebben.
Ford werd gedwongen de preis van de elektrische versie van zijn iconische F-150 pick-up met ongeveer $ 10.000 te verlagen omdat niemand hem wilde kopen. Ondanks de lagere kosten blijven de modellen in de showroom bij dealers omdat consumenten met gezond verstand weten dat elektrische voertuigen (a) de planeet niet echt helpen, omdat ze nog steeds grotendeels op elektriciteit van conventionele energiecentrales rijden, en (b) dat het zelfs bij weinig schade vaak voordeliger is om ze te slopen.
Het consumentenvertrouwen ten opzichte van elektrische voertuigen blijft dalen nu er video’s op internet viraal gaan waarin auto’s in de rij staan bij laadstations, waarbij het vaak uren duurt om een voertuig te ’tanken’, zelfs voor de kortste rit.
(Gerelateerd: Autofabrikanten breiden productie van onverkoopbare elektrische auto ’s uit omdat ze weten dat de regering hen zal redden.)
Een zondag gepubliceerd artikel beschrijft hoe de drie grote autofabrikanten van plan zijn om onverkoopbare elektrische voertuigen (EV’s) te blijven produceren vanwege hun overeenkomst met United Auto Workers ... en omdat ze weten dat de overheid hen zal redden.
General Motors rapporteerde in januari een verlies van 1,7 miljard dollar, omdat de vraag van het grote publiek voor elektrische voertuigen aanzienlijk afnam. Toyota heeft dus duidelijk de juiste beslissing genomen door deze auto’s te vermijden en in plaats daarvan vast te houden aan voertuigen die doen wat ze moeten doen: u op tijd brengen waar u moet zijn.
***
Bron hier.
0 reacties :
Een reactie posten