STUDIE: COVID-vaccins veroorzaakten wijdverspreide schade bij Noorse kinderen, waaronder anafylaxie, myocarditis, gezwollen lymfeklieren, blindedarmontsteking

• woensdag 10 januari 2024
  • Categorie:
  • kinderen met een “hoog risico”  werden uitgesloten van het onderzoek

10-1-2023

Een landelijk, op registers gebaseerd onderzoek in Noorwegen onderzocht de incidentie van 18 ongewenste bijwerkingen bij adolescenten na toediening van twee mRNA COVID-19 vaccins, schrijft Lance D Johnson.

De “vaccins” waarvoor in Noorwegen een licentie is verleend, waren Comirnaty (BNT162b2, Pfizer-BioNTech) en Spikevax (mRNA-1273, Moderna). Deze prikken werden al in april 2021 toegediend aan kinderen van 12-19 jaar. De prikken werden vóór april ook toegediend aan kinderen met een “hoog risico”, maar deze kinderen werden uitgesloten van het onderzoek. Bijna 500.000 kinderen deden mee aan het onderzoek.

Gezonde Noorse kinderen lijden onder het mislukte COVID-vaccinprogramma van Pfizer en Moderna.

Volgens de studie veroorzaakten deze onnodige, frauduleuze vaccins wijdverspreide schade bij gezonde adolescenten. De meest opvallende bijwerkingen waren anafylaxie, myocarditis, pericarditis, lymfadenopathie (opgezwollen lymfeklieren) en appendicitis.

In een aparte subanalyse ontdekten onderzoekers dat de COVID-vaccins ook een toename van epilepsie en stuiptrekkingen bij kinderen veroorzaakten. De vaccinschade was groter na de tweede dosis, wat suggereert dat cumulatieve toxiciteit kan optreden van de ene dosis op de andere.

De studie sloot kinderen uit die leden aan een van deze gezondheidsproblemen binnen vier jaar voorafgaand aan het COVID-vaccin. Dit betekent dat vaccinschade bij ongezonde kinderen niet eens werd geregistreerd in de studie. Vaccinschade zou wijdverspreider kunnen zijn dan wat in deze studie werd geregistreerd en de COVID-prikken zouden ongezonde kinderen slechter af kunnen hebben gemaakt dan voorheen. Een andere beperking van de studie was het weglaten van alle kinderen die drie doses van het vaccin kregen of kinderen die een niet-mRNA vaccin kregen. Ook kinderen die tijdens de onderzoeksperiode overleden, werden niet meegenomen in de analyse.

Anafylaxie TIEN keer hoger bij gevaccineerde kinderen

De onderzoekers gebruikten een self-controlled case series (SCCS) analyse en een model dat bekend staat als Poisson regressie om te zoeken naar toenames in ongewenste voorvallen tussen gevaccineerde en ongevaccineerde kinderen. De gevaccineerde kinderen werden gebruikt als referentiepunt in de studie.

De onderzoekers ontdekten dat kinderen die ingeënt waren met een COVID-19 vaccin VIJF keer meer kans hadden op een anafylactische reactie (ernstige allergische shock). Het risico nam toe tot bijna TIEN keer na een tweede dosis van het COVID-19 vaccin. Het risico op een anafylactische shock is slechts twee dagen na toediening van het vaccin. Dit is een medische standaard die is vastgesteld door de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Het risico op een anafylactische shock bij kinderen zou zelfs nog hoger kunnen zijn als het risicovenster werd uitgebreid tot 14 dagen na vaccinatie. Bij mRNA-vaccins lost het spike-eiwit mogelijk niet onmiddellijk op; het kan zich enkele weken na vaccinatie vermenigvuldigen en ophopen in distale organen (waaronder het hart). Dit kan andere bijwerkingen veroorzaken lang na het standaard risicovenster van twee dagen van de WHO.

Myocarditis ZEVEN keer hoger bij gevaccineerde kinderen

Het risico op lymfadenopathie was 14 dagen na vaccinatie. Gevaccineerde kinderen hadden 2,5 keer meer kans op gezwollen lymfeklieren binnen deze periode. Dit is een indicator van toekomstig kankerrisico. Het meest schokkend: gevaccineerde kinderen hadden ZEVEN keer meer kans op myocarditis en/of pericarditis binnen het risicovenster van 28 dagen na de tweede dosis van het COVID-vaccin. Dit is kindermishandeling en medisch wangedrag, misdaden tegen kinderen op wereldschaal.

In een aanvullende analyse vonden de onderzoekers een verhoogd risico op acute appendicitis na zowel de eerste als de tweede dosis van het COVID-vaccin. Er was ook een uitgesproken toename van gezichtszenuwverlamming na het vaccin. Verdere subanalyses vonden een verhoogd risico op epilepsie en convulsies bij 18- en 19-jarigen binnen het risicovenster van 28 dagen na de tweede dosis.

“Kennis van mogelijke bijwerkingen na vaccinatie is cruciaal om de voordelen tegen de risico’s af te wegen en voor toekomstige aanbevelingen voor vaccins,” schreef German Tapia van het Noorse Instituut voor Volksgezondheid. “Het aantal waargenomen uitkomsten en statistisch significante associaties waren over het algemeen laag in deze studie, met enkele uitzonderingen die verder gecontroleerd moeten worden.”

Copyright © 2024 vertaling door Frontnieuws. Toestemming tot gehele of gedeeltelijke herdruk wordt graag verleend, mits volledige creditering en een directe link worden gegeven.

COVID-19 VACCIN DOSSIER