D66 zegt het echt: de kwaliteit van de zorg moet OMLAAG

• zaterdag 20 januari 2024
  •  “Volgens D66 moet de kwaliteit van de zorg omlaag, net als in de palliatieve en ouderenzorg, verpleeghuizen, jeugd-ggz, enzovoorts.....

Robin de Boer 16-1-2024

NineForNews.nl
    00:00 / 02:04

De kwaliteit van zorg moet omlaag, omdat we simpelweg de mensen niet meer hebben om het werk te doen in de (nabije) toekomst, zei gezondheidseconoom Jochen Mierau op NPO Radio 1.

Over de wachtlijsten zei hij: “Je kunt heel lang wachten op hele goede zorg, of misschien minder lang wachten op wat minder goede zorg. De facto ben je dan beter af.”

Hij kreeg bijval van D66-Kamerlid Wieke ‘geen steun’ Paulusma. “Terechte observatie,” schrijft ze op X. “De kwaliteit van zorg moet omlaag om deze zo toegankelijk mogelijk te houden voor iedereen.”

Eerlijk

“Want hoe groot is de kwaliteit van zorg als je op de wachtlijst staat?” voegt ze toe.

Het volgende geniale plan van D66.

Voormalig SP-Kamerlid Renske Leijten haalt fel uit naar Paulusma. “Eerlijk dat D66 nu openlijk pleit dat de kwaliteit van zorg omlaag moet. Dit is waar het jarenlang bureaucratiseren sowieso tot leidt,” zegt ze.

Onbeschrijflijk

“Verzorgingshuizen dicht én thuiszorg uitkleden. Een grootse politieke flater van Rutte 2 plus D66/CU/SGP. Het leidde tot een massaontslag van 70.000 zorgmedewerkers en tot vele eenzame ouderen,” merkt Leijten op. “In plaats van deze fout te herstellen, is het pleidooi ‘kwaliteit omlaag’. Onbeschrijflijk.”

“Volgens D66 moet de kwaliteit van de zorg omlaag, net als in de palliatieve en ouderenzorg, verpleeghuizen, jeugd-ggz, enzovoorts. De woordvoerder en de zorgeconoom leggen even uit hoe het moet. Hilarisch, als het niet zulke dramatische gevolgen had voor zorgprofessionals en patiënten,” zegt docent Maarten Bakker.

Over de auteur: Robin de Boer is economisch geograaf. Volg hem hier op Substack.

We importeren jaarlijks ca. 250.000 mensen uit voornamelijk Afrika. Er is ons voorgehouden door onder meer D'66 dat er heel veel artsen, notarissen en andere hoogopgeleiden tussen zitten. Nu blijkt dus dat we terug moeten in de zorg omdat er onvoldoende personeel aanwezig is. Het lijkt er op dat D'66, zoals gewoonlijk, de boel belazerd heeft want er zitten helemaal geen artsen, notarissen, astronauten en noem maar wat op, tussen, wel verkrachters, moordenaars en dieven. Wat betreft de zorg: de zorg is al jaren aan het aftakelen, wachttijden voor een hoogst noodzakelijke oogoperatie duurt tegenwoordig een jaar wist de tandarts te vertellen. Kortom, het is een ramp in en met de gezondheidszorg als men er mee te maken krijgt en heel anders als alle juichende verhalen die we van de Politiek te horen krijgen op PVV en FvD na.