#1449: Wat gebeurt er met onze boeren en vissers? | Elze van Hamelen

• woensdag 3 januari 2024
  •  Marlies Dekkers in gesprek van Elze van Hamelen,....

3-1-2024

Marlies Dekkers in gesprek van Elze van Hamelen, over het rapport dat ze schreef: 'Nederlandse boeren en vissers: Ondermijning van eigendomsrecht en de voedselvoorziening'.

Dekker zei

Het is schandalig wat de Kabinetten Rutte met zowel de boeren als de vissers hebben uitgehaald. Het doel is: vissers helemaal weg, boeren helemaal weg, immigranten er in en destabiliseer Nederland. Honger is niet belangrijk voor de elite, die hebben zich inmiddels rijk gesteeld en hoeven niet te vrezen, de volgevreten PvdA'er Timmermans is een sprekend voorbeeld. Wij aan de insecten en Timmermans aan de gratis biefstukken.
    Zowel boeren als vissers zijn keihard werkende mensen die van hun vak houden. De indeling van een dag bij een boer weet ik niet, van een visser wel en dat is 5 dagen per week hoogstens 3 a 4 uurtjes per dag slapen, de rest is vis sorteren, (netten) repareren, ook nog eten en koken en als er een ogenblikje over is kunnen deze kerels slapen. Schandalig wat er met deze beroepsgroepen gebeurt. De meesten hebben het nog steeds niet door, maar we hebben onszelf er mee dat we het laten gebeuren.