VN eist bevoegdheid om wereldwijd ‘klimaatbeleid’ te dicteren

• maandag 11 december 2023
  •  De Verenigde Naties eisen bevoegdheden op om de wetenschappers van de ongekozen globalisen-organisatie toe te staan het wereldwijde “klimaatbeleid” aan soevereine naties te dicteren.

11-12-2023

De oproepen komen nadat wetenschappers van het Intergovernmental Panel on Climate Change van de VN hebben geklaagd over het trage tempo waarin regeringen zich houden aan de ” netto-nul ” agenda van het World Economic Forum (WEF), schrijft Frank Bergman.

Vijf hoofdauteurs van IPCC-rapporten vertelden de Guardian dat wetenschappers het recht zouden moeten krijgen om beleidsvoorschriften op te stellen.

Het is mogelijk dat de VN-wetenschappers nieuwe bevoegdheden krijgen om toe te zien op de uitvoering van de groene agenda door de 195 staten die het UN Framework Convention on Climate Change (UNFCCC) hebben ondertekend.

Als de nieuwe bevoegdheden worden toegekend, zouden VN-wetenschappers kunnen eisen dat landen over de hele wereld beginnen met een “uitfasering” van fossiele brandstoffen om in lijn te komen met “netto-nul”.

De eis van de VN kwam nadat aan het licht was gekomen dat de Verenigde Arabische Emiraten van plan waren om hun positie als COP28-gastheer te gebruiken om olie- en gasdeals te sluiten.

Sonia Seneviratne, vicevoorzitter van het IPCC en coördinerend hoofdauteur sinds 2012, zei:

“Op een gegeven moment moeten we zeggen dat als je dit doel wilt bereiken dat door beleidsmakers is gesteld, er bepaald beleid moet worden geïmplementeerd. Naarmate de klimaatverandering erger en erger wordt, wordt het moeilijker om beleidsrelevant te zijn zonder prescriptief te zijn.”

Wetenschappers zouden moeten kunnen oproepen tot het terugdringen en “uitfaseren” van fossiele brandstoffen,” beweert ze.

De discrepantie tussen IPCC-wetenschap en actie in het veld was “erg moeilijk te begrijpen voor ons als wetenschappers omdat het nergens op lijkt te slaan,” stelt ze.

Gert-Jan Nabuurs, coördinerend hoofdauteur van drie IPCC-rapporten, zei:

“De kritische, onafhankelijke en sturende rol van het IPCC lijkt steeds minder evident. Terwijl ze afnemen, lijken landen een steeds grotere invloed uit te oefenen.”

Het probleem voor de auteurs was dat “we het beleid niet kunnen voorschrijven, dus we kunnen geen harde uitspraken doen over wat er moet gebeuren,” zei hij.

Nabuurs betwijfelde de waarde van het blijven produceren van evaluatierapporten als “we al weten dat de boodschap over vijf tot zes jaar niet veel anders zal zijn, het probleem er nog steeds zal zijn, de uitstoot nog steeds zal toenemen, er meer bewijs zal zijn van de gevolgen en minder tijd om te proberen onder de 2°C [opwarming boven pre-industriële niveaus] te blijven”.

De VN beweert dat de uitstoot van broeikasgassen tegen 2030 met 9% zal stijgen.

Zoals Slay News meldde, zou het halen van deze “netto-nul” doelstellingen de belastingbetaler 75 biljoen dollar kosten, zo blijkt uit analyses.

Het zou ook vereisen dat leden van het grote publiek hun levenskwaliteit drastisch verminderen.

Mensen zouden moeten stoppen met reizen, “voedsel” op basis van insecten moeten eten in plaats van vlees, in “lemen hutten” moeten wonen, vrijheid en privacy moeten opgeven, zich niet meer voortplanten en enorme belastingen moeten betalen om bij te dragen aan het “grotere goed” om deze doelen te bereiken.

Deze regels gelden echter niet voor de globalisten elite, want zij zijn “de oplossing” voor de “klimaatcrisis.”

Copyright © 2023 vertaling door Frontnieuws. Toestemming tot gehele of gedeeltelijke herdruk wordt graag verleend, mits volledige creditering en een directe link worden gegeven.

KLIMAAT DOSSIER