PVV ongrondwettelijk?

• zaterdag 16 december 2023
  • Het komt mij voor dat in onze Tweede Kamer een poppenkast wordt opgevoerd. De PVV wordt aangevallen op wat in het PVV-verkiezingsprogramma staat over moskeeën en islamitische scholen sluiten.

Frits Bosch 14-12-2023

Een aantal vragen dient in overweging te worden genomen.

Doet de PVV daarmee de Nederlandse grondwet geweld aan? Of is de opstelling van de PVV over islam juist in overeenstemming met die grondwet?  Is het niet zo dat de islam stelt dat zij boven de grondwet staat? Is de islam contra democratie? Is het zo dat moslims menen dat zij zich aan het gebod van de Koran dienen te houden, boven de grondwet? Als onze TK-leden menen dat zij het PVV-verkiezingsprogramma naar de letter serieus nemen, moet dan ook datgene wat in de koran staat naar de letter genomen worden en als ongrondwettelijk worden beschouwd? Over de koran wordt door arabisten gesteld dat het boek zelfs erger is dan Mein Kampf. Hebben zij gelijk? Wijlen Karl Lagerfeld zei tegen Angela Merkel: “je kunt niet 6 miljoen joden vermoorden en vervolgens miljoenen jodenhaters importeren.” Heeft hij gelijk?

De Nederlandse grondwet is opgesteld in een tijd dat de islam niet vertegenwoordigd was in ons land, toen godsdienstvrijheid betrekking had op christendom als godsdienst naast het  jodendom. De islam weigert via de Caïro-verklaring de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens te erkennen of ondertekenen. De Caïro-verklaring is frontaal in strijd met de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Er staat in dat de vrijheid van meningsuiting uitsluitend in overeenstemming met de sharia dient te zijn. Voorts staat erin dat er geen vrijheid van godsdienst is. Art 10 verbiedt expliciet het bekeren of beoefenen van een andere godsdienst dan de islam. Nota bene heden is een moslim echtpaar aangeklaagd wegen het mishandelen van hun zoon die zich bekeerde tot het christendom. Art 19 en 22 vermelden de straffen voor afvalligen. Alle artikelen zijn onderworpen aan de sharia. Is islam een religie of een ideologie? Is islam een religie van vrede (Obama) of van onderwerping?

In Nederland zijn inmiddels miljoenen moslims en meer dan 500 moskeeën. Vele moslims betonen zich enthousiast over terroristische aanslagen (9/11). Onze burgemeesters van Rotterdam en Arnhem zijn sharia-aanhangers. Burgemeester Marcouch: “iedere rechtgeaarde moslim is sharia-aanhanger.”

Is het niet zinvol om een debat te hebben over de islam in relatie tot onze grondwet? Is het verstandig van ons parlement en regering om over dit belangrijke onderwerp steeds verstoppertje te spelen? Is er sprake van hypocrisie van onze parlementariërs over dit onderwerp? Ik refereer aan talloze boeken over dit onderwerp, niet in de laatste plaats van Ayaan Hirsi Ali.  Geert Wilders wordt al 15 jaar met de dood bedreigd door moslims. Laat een debat hierover eindelijk plaatsvinden.

In Nederland is door de eeuwen heen gedebatteerd en gevochten over het christendom. En nu wordt er niet gedebatteerd over een grote religie/ideologie die frontaal contra onze grondwet is. Dit is te gek voor woorden. Sterker, degene die dit aankaart wordt ervan beschuldigd ongrondwettelijk bezig te zijn. Dit is een omkering van de feiten!

Veren Of Lood