De invloed van de media tijdens de nepcoronapandemie (deel 1)

• zaterdag 23 december 2023
  • Categorie:
  •  De msm hielden de mensen onkundig over de corona-pandemie die Bill Gates had aangekondigd.

De invloed van de media tijdens de nepcoronapandemie (deel 1)

(Door: Catherine Boon-Langedijk)

De msm hielden de mensen onkundig over de corona-pandemie die Bill Gates had aangekondigd. De doorsnee-bevolking was er dan ook niet van op de hoogte, dat de nepcoranapandemie jarenlang op mondiale schaal was voorbereid en Bill Gates breed had uitgedragen, dat de wereldbevolking sterk moest verminderen door vaccinaties. Capita selecta uit de corona-periode in drie delen.

Begin 2020 brak het corona-virus uit; het werd onterecht door de WHO op de A-lijst van zeer besmettelijke en dodelijke ziektes gezet ondanks een lage Infection Fatality Rate (IFR) van ongeveer 0,23%, weinig hoger dan van een doorsnee jaarlijkse griep, voor jongeren zelfs nog veel lager. In de loop van dat jaar werd vaccineren het sleutelwoord om de nep-pandemie in te dammen en de immuniteit van de vaccin-ontvangers te bevorderen.

De media lieten zich niet onbetuigd: van ´s morgens vroeg tot s avonds laat ging het over corona en de ernst ervan. Ze slaagden er in om veel angst aan te jagen. Bij objectieve berichtgeving zou er ongetwijfeld minder animo voor de prikken zijn geweest.

Het tijdig onthullen van de plannen had misschien de niet werkende maatregelen als lockdowns, avondklok, anderhalvemeterregel, dragen van mondkapjes en gebruik van handontsmettingsmiddelen kunnen voorkomen. De overheid (kabinet Rutte IV) bracht – geheel volgens de eisen van de globalistische VN, WHO, IMF, WEF, EU, met op de achtergrond de Rockefellers en Rothschilds – de bevolking grote psychische en economische schade toe met de maatregelen. Tijdens een persconferentie medio juli 2020 erkende VVD-minister voor Medische Zorg, Tamara van Ark, dat het dragen van een mondkapje geen medische reden diende. “De mondkapjes zijn er om ons gedrag te beïnvloeden. En om hiermee te experimenteren”. Prof. dr. Jaap van Dissel, infectieloog, was directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding van het Rijksinstituut voor Gezondheid en Milieu (RIVM) en zei : “Om te illustreren: 200.000 personen moeten tenminste een week een mondkapje dragen om misschien één besmetting te voorkomen.”

Tijdens zijn bruiloft in 2020 hielden de gasten van minister van Justitie en Veiligheid Ferd Grapperhaus (CDA) zich niet aan de toen geldende afstandsregel. Ze werden bijgestaan door het hoofd van de inlichtingendienst NCTV, Pieter-Jaap Aalbersberg, en functionarissen van het ministerie van Justitie, zoals secretaris-generaal Dick Schoof. Bovendien stemden het hulpteam van Grapperhaus en de NOS de berichtgeving op elkaar af. Afgesproken werd dat het onderwerp “Grapperhaus” als tweede aan de orde kwam in het NOS-journaal. Grapperhaus bleek zelf politiek eindverantwoordelijk voor de rel bij zijn bruiloft. Hij bood zijn excuses aan en betaalde een bescheiden boete, maar hoefde niet af te treden. Crisis aansturing rond de corona-maatregelen bleek in handen van Justitie en niet van Hugo de Jonge (CDA), die toen minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) was.

Van Dissel (RIVM) liet zich tijdens de pandemie adviseren door het Outbreak Management Team (OMT). Van het OMT kwamen verschillende leden geregeld op de TV om de bevolking angst aan te jagen voor het corona-virus, onder meer Marion Koopmans, dierenarts en viroloog, en Diederik Gommers, IC-arts. Beiden verkondigden zoveel onwaarheid op de TV dat zij daarvoor werden beloond met de Machiavelliprijs 2020. Ze behoorden tot de zeventien gedaagden, die voor een civiele procedure voor financiële genoegdoening door zeven slachtoffers van de “vaccinaties” op 22 november 2023 werden gedagvaard voor de rechtbank in Leeuwarden. Verscheidene leden van het Outbreak Management Team (OMT), onder meer Gommers, overwogen in 2021 om het OMT te verlaten, zij meenden niet onafhankelijk te kunnen functioneren, omdat hun adviezen onder druk stonden van politici.

In een spraakmakende inbreng einde 2021 tijdens een debat avond bij De Balie zei Diederik Gommers dat Covid eigenlijk maar “peanuts” was. Vergeleken met ebola en het klimaat was het “een virus van niks. We sluiten elkaar op, maar worden er bijna niet ziek van. Ja, er gaan natuurlijk echt mensen dood aan, en ja, sommige mensen worden er ook echt goed ziek van. Maar over het geheel genomen valt dit virus wel mee, zeker als je het vergelijkt met écht serieus gevaarlijke virussen… Ik bedoel, jongeren worden er helemaal niet ziek van. Jongens, waar hebben we het over?” Het waren opmerkelijke uitspraken van iemand die medeverantwoordelijk was voor twintig maanden ellende en toen toegaf dat het om een “virusje van niks” ging.

(Wordt vervolgd!)

Door: