Omtzigt: we zetten pensioenen niet verplicht en zonder inspraak om naar een nieuw pensioenstelsel

• dinsdag 7 november 2023
  • Categorie: , ,
  • Pieter Omtzigt, partijleider van Nieuw Sociaal Contract (NSC), heeft in een rechtstreeks debat met VVD-leider Dilan Yesilgöz nogmaals benadrukt geen groot voorstander te zijn van het nieuwe pensioenstelsel.

Redactie 6-11-2023

Volgens de politicus moet de keuzevrijheid rondom het pensioenstelsel gerespecteerd worden en moet de overheid niet naar dwang grijpen.

Tijdens het RTL-debat zette Omtzigt Yesilgöz onder druk over de komst van het nieuwe pensioenstelsel: "Ik heb nog nooit gezien dat je 1.500 miljard vermogen omzet zonder instemming van de deelnemers. Het is de grootste financiële operatie ooit. En het is ook zeer risicovol."

Vandaar dat Omtzigt zegt dat de keuze om naar een nieuw stelsel over te stappen moet worden neergelegd bij de burgers zelf.

Wat wil NSC veranderen aan het pensioenstelsel?
    Maar wat wil de partij van Pieter Omtzigt concreet veranderen, of juist behouden, aan het Nederlandse pensioenstelsel? 'Bestaanszekerheid betekent dat iedereen rond moet kunnen komen van zijn of haar pensioen en mee moet kunnen blijven doen met de maatschappij. Dit vraagt om een pensioen dat koopkrachtbehoud centraal zet en voldoende zekerheid biedt. We willen hiertoe de pensioenwetgeving op een aantal belangrijke punten verbeteren', schrijft NSC over zijn pensioenplannen.

NieuwRechts

Mensen, aub laat u niets wijs maken door Omtzigt, het is een wolf(overigens een prachtig dier) in schaapskleren.
    Mensen worden op een negatieve manier vaak afgeschilderd als dieren, terwijl er geen dier op aarde is dat zoveel ellende veroorzaakt als de mens. Vaak is er in concentraties van 1 diersoort een ijzersterke discipline, voldoet een dier er niet aan dan wordt het uitgestoten. Bij mensen is het dag in dag uit wel ergens moord en doodslag en dan vinden wij ons intelligent?