Financieel expert: ‘Nederlanders stemmen op hun eigen ondergang’

• vrijdag 3 november 2023
  • Categorie:
  •  Als je stemt op de partijen die deze shit hebben veroorzaakt, dan ben je in feite suïcidaal bezig, ......

Robin de Boer 3-11-2023

Luister naar dit artikel
    NineForNews.nl
    00:00 / 01:20

Als je stemt op de partijen die deze shit hebben veroorzaakt, dan ben je in feite suïcidaal bezig, zei financieel expert Ab Flipse in het NPO-programma Ongehoord Nieuws.

Op de vraag waarom ouderen dat doen, antwoordde hij: “Ouderen financieren hun eigen ondergang.”

(Video verwijderd? Klik hier...)

Stem je op je eigen ondergang

Hij voegt op X toe dat ook jongeren hun eigen ondergang financieren door op de verkeerde partijen te stemmen. “Geef je stem niet aan politieke partijen die jouw soevereiniteit en financiële toekomst op het spel zetten! Gebruik je verstand.”

“Op het moment dat je blijft stemmen op partijen die [ervoor gezorgd] hebben dat er zoveel geld nog steeds verdwijnt in de pensioenfondsen, en dat ouderen te weinig pensioen krijgen en werkenden te veel premie betalen, stem je op je eigen ondergang,” benadrukte Flipse.

Dwars tegenin

Hij adviseert om partijen uit te kiezen die daar dwars tegenin gaan en die zeggen dat het pensioenstelsel anders moet. Partijen die zeggen: dat geld moet terug naar de mensen die ervoor betaald hebben.

“Dan moet je op andere partijen stemmen dan de traditionele partijen,” zei Flipse nog.

Over de auteur: Robin de Boer is economisch geograaf. Volg hem hier op Substack.

NineForNews.nl

Dekker zei

Veel mensen zijn inmiddels zo geïndoctrineerd door pers en media dat ze klakkeloos aannemen wat ze dagelijks wordt wijsgemaakt. Nadenken doen ze niet meer, iets opzoeken op mobiel of computer of het wel klopt is niet meer nodig vinden ze, want daar zijn krant en NPO voor. Dat soort mensen keert terug naar het verstandelijk niveau van hun jeugd waarin er nog in sprookjes geloofd werd.