De Verkenners #10: De verkiezingen liggen weer open - PVV laat islamkritiek vallen om te regeren

• donderdag 16 november 2023
  • Bert Brandsma en Bas Reijnierse verkennen in de nieuwe studio samen politieke gebeurtenissen........

Zie HIER de uitzending

In de politieke podcast De Verkenners verkennen Bert Brandsma en Bas Reijnierse in de nieuwe studio samen politieke gebeurtenissen en volgen ze de ontwikkelingen richting de Tweede Kamerverkiezingen op 22 november 2023.

Dinsdag 14 november 2023

In de aflevering van vandaag onder andere:

• De verkiezingen liggen in de laatste week weer helemaal open.
    • Geert Wilders is bereid om Islamkritiek te laten vallen om mee te kunnen regeren.
    • Deel 2: welke nieuwe partijen nemen deel aan de verkiezingen?
    • Een ruime meerderheid onder de kiezers twijfelt nog over hun stemkeuze. Wat zal uiteindelijk de doorslag geven?

Dekker zei

Omtzigt en die Turkse vrouw van de VVD hebben absoluut geen enkele intentie om met de PVV te regeren, dat blijkt keer op keer weer.
    Een stem op de VVD is een stem op PvdA/GL en een stem op Omtzigt is dat idem. Zelfs al zou de PVV de grootste partij worden, wat betwijfeld mag worden met zoveel domme mensen in Nederland, dan zullen VVD en Omtzigt gaan dwars liggen en geen coalitie sluiten met Wilders. Zo is het in Belgiƫ ook gegaan en zo zal het hier ook gaan. Dat wordt door die partijen ook wel het Democratische proces genoemd wat inhoud dat die partijen lak hebben aan de wens van de meerderheid van de kiezers. Zou dat in Hongarije of Rusland gebeuren dan komt de media zendtijd tekort om er over te klagen, nu blijven ze het vuurtje op stoken.