‘BBB pretendeert er voor de boeren te zijn, maar geeft vervolgens niet thuis’

• donderdag 9 november 2023
  •  “De coalitie heeft tegen gestemd, waaronder BBB.”

Robin de Boer 9-11-2023

Help mee door dit met je vrienden op je socials te delen!
    Luister naar dit artikel
    NineForNews.nl
    00:00 / 01:59

FVD-Statenlid Robin Westdijk leverde woensdag een bijdrage aan de najaarsnota van de provincie Zuid-Holland. Hij uitte tijdens zijn bijdrage kritiek op de coalitie, die zich eraan heeft gecommitteerd de boeren niet gedwongen uit te kopen.

Wat blijkt nu? Gedeputeerde Staten hebben nog genoeg andere wettelijke middelen die zij in kunnen zetten om onze boeren op een indirecte wijze te onteigenen. Denk aan het weigeren of intrekken van vergunningen.

Om die reden diende Westdijk een motie in om niet over te gaan tot het weigeren of intrekken van vergunningen van boerenbedrijven omwille van stikstof. “Helaas heeft deze motie het niet gehaald,” aldus Westdijk. “De coalitie heeft tegen gestemd, waaronder BBB.”

(Video verwijderd? Klik hier...)

Hele belangrijke ontwikkeling

“Die pretendeert er voor de boeren te zijn, maar geeft vervolgens niet thuis,” benadrukt het Statenlid.

Er is volgens Westdijk op dit moment sprake van een ‘hele belangrijke ontwikkeling’. Eén op de vijf boeren zou overwegen het land te verlaten, om te gaan emigreren dus. “Ik vind dat echt betreurenswaardig.”

Krankzinnig

“En het feit dat de BBB het mij dan kwalijk neemt dat ik een motie indien voor de bühne, terwijl zij ervoor zouden moeten strijden om de boeren te behouden, dat vind ik echt krankzinnig, bizar.”

Tweede Kamerlid Pepijn van Houwelingen (FVD) reageert: “Ongelooflijk! BBB neemt het FVD dus kwalijk dat we met een motie in Zuid-Holland komen om de boeren daar te beschermen. Bizar!”

Tegen Westdijk zegt hij: “En Robin, geweldig dat je, ondanks druk vanuit BBB, je rug recht hield. Respect!”

Over de auteur: Robin de Boer is economisch geograaf. Volg hem hier op Substack.

NineForNews.nl

BBB is hiermee ook keihard door het ijs gezakt, Omtzigt was al door het ijs gezakt. Beide partijen kunnen zich voegen bij de rest van het kartel dat Nederland met alle geweld over het randje van de afgrond wil duwen. De VVD met een (Turkse Moslim?)partijleidster waarvan we de naam niet eens kunnen uitspreken, is ook al tot een treurig niveau gezakt. Ondanks de belofte 6 jaar geleden van VVD'er Mark Rutte dat Oekraïne niet tot de EU zou toetreden is ook dat alweer een leugen gebleken want bekend is geworden dat Oekraïne WEL tot de EU zal toetreden. Gelukkig slapen de Nederlanders braaf verder en zullen de dictators van Nederland en de EU niets in de weg leggen. Waarom zou je ook aan de toekomst van kinderen en kleinkinderen denken? Na ons de zondvloed.