Protest van honderden EU-medewerkers tegen Ursula von der Leyen – omdat ze Israël ondersteunt!

• woensdag 25 oktober 2023
  • Categorie: , ,
  •  haar Gaza-politiek en haar “onvoorwaardelijke” ondersteuning van Israël.

Protest van honderden EU-medewerkers tegen Ursula von der Leyen – omdat ze Israël ondersteunt!

Vertaling: E.J. Bron)

De vijand binnen de eigen gelederen: de voorzitter van de Europese Commissie, Ursula von der Leyen, wordt met heftige kritiek geconfronteerd. Honderden EU-medewerkers protesteren tegen haar. De reden: haar Gaza-politiek en haar “onvoorwaardelijke” ondersteuning van Israël.

De ambtenaren en medewerkers van de EU veroordelen de terreuraanvallen van Hamas, stellen echter tegelijk Israëls “buitenproportionele reactie” aan de kaak, die Von der Leyen met haar houding zou ignoreren. Er staat letterlijk in de verklaring, die door 842 personen werd ondertekend: “Wij herkennen nauwelijks de waarden van de EU in de schijnbare onverschilligheid die ons instituut in de afgelopen dagen tegenover het aanhoudende bloedbad op burgers in de Gazastrook aan de dag gelegd heeft.”

Aangesproken op de open brief verklaarde een woordvoerster dat ook EU-ambtenaren een recht op vrije meningsuiting zouden hebben, waarop men overigens heel trots zou zijn. Een soort paleisrevolutie zou Von der Leyen niet hoeven vrezen. Achter de schermen wordt echter al gemompeld dat daarmee haar kansen voor een tweede ambtsperiode in Brussel verminderen.

Duitsland had overigens vorige week nog een extra € 50 miljoen directe hulp voor Palestijnen toegezegd.

Bron:
    exxpress.at

Vertaald uit het Duits door:
    E.J. Bron

(www.ejbron.wordpress.com)