Klimaatnarratief

•  Klima - Narrative zwischen ALARMISMUS und WISSENSCHAFT

25-10-2023

Klimaatnarratief

FairTalk “AUF AUGENHÖHE nodigt u opnieuw uit!

Het gesprek werd opgenomen op 12 september 2023 in Hamburg.

In eerste instantie wijst moderator Jens Lehrich erop dat klimaatalarmisten die worden gevraagd de uitnodiging voor FairTalk altijd afwijzen. Daarom hebben we deze keer besloten om de groene kant niet uit te nodigen. Markus Fiedler speelt hierin de advocaat van de duivel – niet geheel serieus echter…

Een eerder uitgenodigde, naamloze klimaatalarmist schreef ongeveer twee jaar geleden:

“Ongeacht mijn schema zou ik ook mijn deelname annuleren. 99% van de serieuze wetenschappers twijfelt niet aan het door de mens veroorzaakte broeikaseffect en de dramatische gevolgen daarvan.

Bij Scientists4Future onderstrepen zo’n 27.000 wetenschappers dit standpunt. Ze zijn nu blijkbaar van plan een serieuze wetenschapper en een ontkenner van de klimaatverandering op een show te zetten om de indruk te wekken dat de kwestie van de klimaatverandering nog open is. Dit vertegenwoordigt op geen enkele wijze de wetenschappelijke consensus.

De laatste keer dat ik een soortgelijk verzoek ontving, was van de Russische staatstelevisie, wat ik beleefd afsloeg. Ik weet niet waarom je op deze manier uitspraken wilt uitlokken. Je kunt niet op mijn steun rekenen.”

Vertaling naar wat eigenlijk wordt bedoeld:

“Ongeacht mijn schema zou ik ook mijn deelname annuleren, omdat ik bang ben om te worden ontmaskerd als ontkenner en als ingehuurde professor. Natuurlijk heeft 99% van de politiek afhankelijke wetenschappers die rijkelijk worden betaald met belastinggeld twijfels over de door de mens veroorzaakte klimaatverandering en de vermeende dramatische gevolgen ervan – maar zouden dit nooit publiekelijk toegeven omdat ze anders hun carrière zouden kunnen vergeten, net als ik.

Bij Scientists4Future wordt het einde-van-de-wereld-sprookje zelfs verspreid door zo’n 27.000 wetenschappers. Ze zijn nu blijkbaar van plan om een ​​politiek afhankelijke wetenschapper zoals ik en een serieuze criticus (bijvoorbeeld van EIKE) op een show te zetten om de klimaathoax aan de kaak te stellen in een hard en eerlijk debat zonder enige politieke of mediabescherming van ARD/ZDF. Dit weerspiegelt op geen enkele manier mijn financiële belangen.

De laatste keer dat ik een soortgelijk verzoek kreeg, was van de Russische staatstelevisie, omdat alleen buiten de westerse wereld het klimaatverhaal in twijfel kan en zal worden getrokken. Ik weet dat je met deze eerlijke en harde journalistieke methode beoordelingen kunt krijgen zonder dat je verplichte vergoedingen hoeft te innen. U kunt niet op mijn steun vertrouwen, omdat ik geld wil blijven verdienen aan politiek geordend ‘onderzoek’.

Wie heeft Lehrich dan wel uitgenodigd? Edenhofer, Schellnhuber of zelfs Rahmstorf? Terzijde: Schellnhuber werd een paar jaar geleden ooit uitgenodigd voor een evenement in Beieren. Toen hij hoorde dat EIKE-perswoordvoerder Horst Lüdecke ook zou komen, annuleerde hij zonder commentaar. (Bron: Lüdecke.)

Of misschien was het Martin Visbeck van Geomar die de heer Limburg ooit in een bijgevoegde e-mail liet weten aan het einde van een controversiële discussie over CO2 als broeikasgas of de ‘verzuring’ van de oceanen:

“…Ik ken de West Deutsche Zeitung niet en haal de feiten liever uit wetenschappelijke publicaties of uit de geautoriseerde informatie van onze regering.”

Bron hier.