‘It’s strange and it stinks,’ zegt Israëlische journalist over Hamas-aanval

• donderdag 26 oktober 2023
  •  Hoe kon Hamas zo gemakkelijk Israël binnendringen?

25-10-2023

Bekijk de video ook via: https://www.blckbx.tv/buitenland/its-... For English see below Journalist Efrat Fenigson diende zelf in het Israëlische leger en stelt ongemakkelijke vragen. Hoe kon Hamas zo gemakkelijk Israël binnendringen? En waarom werden zij urenlang ongemoeid gelaten? “Een kat die langs het grenshek loopt, activeert alle troepen. Dus hoe kan dit?” Het zijn gewaagde vragen bij dit uiterst gevoelige onderwerp. “Maar er zijn mensen nodig die zich uitspreken, en deze vragen stellen namens degenen die nu lijden onder het verlies van dierbaren,” benadrukt Fenigson tegenover blckbx-redacteur Roy Bernabela. Journalist Efrat Fenigson served in the Israeli army herself and has some inconvenient questions. How could Hamas breach the Israeli border so easily? And why were they left unimpeded for hours? “A cat walking along the fence activates all the troops. So this?” These are daring questions on this highly sensitive topic. “But it takes people speaking out, asking these questions on behalf of those who are now suffering the loss of loved ones,” Fenigson stressed to blckbx reporter Roy Bernabela. Efrat Fenigson: X - https://twitter.com/efenigson Substack - https://efrat.substack.com Telegram - https://t.me/efenigson All other links - https://linktr.ee/efenigson Crowdfunding: nieuwe studio voor programmering met 'perspectief' 🎥🎙🎬 Help je mee ons doel te behalen? ➡️ https://www.blckbx.tv/perspectief Waardeer je deze video('s)? Like deze video, abonneer je op het YouTube kanaal en steun de onafhankelijke journalistiek van blckbx met een donatie ➡ https://www.blckbx.tv/doneren Over Stichting blckbx Stichting blckbx is een stichting zonder winstoogmerk die primair wordt gefinancierd door de donaties van haar eigen publiek. Voor de mensen, door de mensen en met de mensen is waar we voor staan. Hoewel we zorgdragen om de kosten zo minimaal te houden, zijn er toch doorlopende kosten om gedegen professionele onafhankelijke content te maken. Hierbij valt te denken aan de techniek, de regie, de redactie, de webredactie en het onderhoud van de studio. Daarom kan blckbx alleen voortbestaan via het eigen publiek, dus door jou. Als je deze uitzending waardeert en de urgentie van Nederlands grootste onafhankelijk nieuwsplatform inziet, dan kan je meehelpen om de continuïteit van blckbx te waarborgen. Alleen door (regelmatige) donaties kunnen wij immers onafhankelijke content blijven produceren en dit verder uitbreiden, met als doel om met elkaar - en met steeds meer - de wereld beter te begrijpen. Steun je ons? Doneren kan via https://blckbx.tv/doneren ---- Wil je op de hoogte blijven? Twitter - https://twitter.com/blckbxnews Telegram - https://t.me/blckbxtv Facebook - https://www.facebook.com/blckbx.tv Instagram - https://www.instagram.com/blckbx.tv Linkedin - https://www.linkedin.com/company/blck...

Dekker zei

In 2020 kregen we de Corona pandemie die helemaal geen pandemie was maar een normale, weliswaar ernstige griepuitbraak. Waar was anders de griep?
    Kort daarna kregen we opeens te maken met het Klimaart Alarm, we zouden, zo wordt onze kinderen ook op school geleerd, bij ongewijzigd beleid over 10 jaar dood zijn want de aarde gaat koken volgens de VN.
    Vervolgens viel Rusland, na jarenlang getreiterd te zijn door de VS en de EU het land van de heroïne verslaafde toneelspeler binnen.
    Toen dat nieuws begon weg te ebben viel Hamas zomer Israël binnen, ook nog door een super zwaar beveiligde grens zonder dat Hamas de 1 e uren werd aangevallen.
    Toeval, nee natuurlijk niet, dat wordt georkestreerd door de nieuwe wereldorde. Reken er maar op dat we binnenkort weer een nieuwe bangmakerij gebeurtenis krijgen, ze verzinnen er wel een om ons onder de duim te houden.