blckbx today #225: blckbx today: Inflatie boven CBS-cijfers | NL tekent Global Health Pact | Vaker aannames in media

• maandag 2 oktober 2023
  • Categorie: , , ,
  •  Inflatie boven CBS-cijfers | NL tekent Global Health Pact | Vaker aannames in media

2-10-2023

Zie HIER de uitzending

Volgens het CBS is de inflatie in de vorige maand flink gedaald ten opzichte van vorig jaar, maar zien we dit ook terug? Minister Kuipers tekende vrijdag 'The Global Heath Pact', wat de internationale pandemische paraatheid zou moeten verbeteren. Mediaberichtgeving lijkt steeds subjectiever te worden, zo blijkt ook uit de berichtgeving rondom het schietincident op het Erasmus MC. Wat zegt dit over de staat van de journalistiek? Dat en meer in blckbx today.

Maandag 2 oktober 2023

In de uitzending van vanavond onder andere:

• Volgens het CBS is de inflatie in de vorige maand flink gedaald ten opzichte van vorig jaar, maar zien we dit ook daadwerkelijk terug?
    • Minister van volksgezondheid minister Kuipers tekende vrijdag 'The Global Heath Pact', wat de internationale pandemische paraatheid zou moeten verbeteren.
    • Mediaberichtgeving lijkt steeds subjectiever te worden, zo blijkt ook uit de berichtgeving rondom het schietincident op het Erasmus MC. Wat zegt dit over de staat van de journalistiek?

Desk: econome Jelena Postuma, NLP-deskundige Igor van Kaam en journalist Arno Wellens

Presentatie: Sanae Orchi

Relevante achtergrondinformatie en bronnen