‘BBB en NSC kunnen niet meer geboycot. Het is te groot geworden’

• dinsdag 24 oktober 2023
  • Korteweg vreest enerzijds dat veel van de bedrijfscultuur van de Rutte-jaren ook de komende jaren in het Haagse Binnenhof blijft hangen.

24-10-2023

Ook na de Kamerverkiezingen van 22 november 2023 zal veel hetzelfde blijven, zegt ARIEJAN KORTEWEG in gesprek met SYP WYNIA voor WWTV en podcast https://www.wyniasweek.nl/podcast/. Korteweg schreef voor De Volkskrant over de Haagse politiek. Op 24 oktober verscheen zijn boek ‘Het Haagse Moeras’. Korteweg vreest enerzijds dat veel van de bedrijfscultuur van de Rutte-jaren ook de komende jaren in het Haagse Binnenhof blijft hangen. Veel personen, reflexen en instellingen zullen hetzelfde blijven. Maar, zegt Ariejan Korteweg ook: zoals de klassieke regeringspartijen in het verleden ook na kiezersopstanden nieuwe partijen buitenspel zetten, zo zal dan nu niet meer gaan. ‘De Bende van Vijf maakt niet meer de dienst uit in Den Haag,’ zegt Korteweg. Nieuwe partijen kunnen niet meer buiten de deur worden gehouden. ‘Dat lukt niet meer. Wat aan de poort klopt is te groot geworden.’ Het boek ‘Het Haagse Moeras’ https://www.singeluitgeverijen.nl/ath... verscheen op 24 oktober 2023. Op 31 oktober is er een presentatie van het boek in het Amsterdamse debatcentrum De Balie. Wynia’s Week is er 104 keer er jaar, vaak met video en podcast. Bent u al abonnee? www.wyniasweek.nl Wynia’s Week is helemaal gratis, dankzij de bijdragen van de donateurs. Doet u mee? https://www.wyniasweek.nl/doneren/ Hartelijk dank!