AD interview met Geert Wilders

• maandag 23 oktober 2023
  • Categorie: , ,

• (Podcast) Wilders haalt uit naar ‘slappe’ Yeșilgöz vanwege anti-Israëlprotest: ‘Vlaggen en leuzen verbieden’

23-10-2023

klik HIER om de podcast te beluisteren

MET PODCAST EN VIDEO

Wij spreken in de aanloop naar de verkiezingen acht lijsttrekkers in onze studio. Vandaag: Geert Wilders. De PVV-lijsttrekker haalt hard uit naar VVD-leider en minister Dilan Yesilgöz. Hij neemt het haar kwalijk dat zij de anti-Israëlprotesten niet laat beëindigen door de politie.

Zo wordt er bij demonstraties gezwaaid met vlaggen die erg lijken op die van Hamas. De politie heeft enkele hiervan in beslag genomen, maar volgens Wilders moet er veel harder worden opgetreden en moeten demonstranten ‘worden vervolgd’.

Hij rekent het Justitie-minister Yesilgöz aan. In een speciale verkiezingseditie van de podcast Politiek Dichtbij noemt hij de houding van Yesilgöz een aanfluiting:. ,,Ik erger me kapot aan de VVD, als je ziet wat een slapheid nu ook weer, met al die demonstraties in Nederland, met al die verkeerde vlaggen. En mevrouw Yesilgöz zit met twee vingers in d’r neus niets te doen, het mag allemaal in Nederland. Vlaggen met de meest verschrikkelijke zinnen. Dat Israël van de kaart moet verdwijnen. In landen als Oostenrijk is dat gewoon strafbaar dat te roepen. De VVD kijkt ernaar en doet helemaal niets.”

Wilders vindt dat er ‘korte metten gemaakt’ moet worden met demonstraties waar anti-Israëlleuzen worden geroepen en waar vlaggen met Arabische teksten worden rondgedragen. ,,Zulke vlaggen en leuzen, dat moet stoppen, dat moet worden verboden, dat moet worden vervolgd.”

Ontzettend slechte trackrecord

De uithaal is opmerkelijk, omdat de PVV en de VVD elkaar in de verkiezingscampagne tot nu juist erg vriendelijk benaderen. Sinds Yesilgöz lijsttrekker van de VVD is, sluit die partij samenwerking met de PVV ook niet langer uit.

Wilders zegt dat hij wil regeren met de VVD, omdat er anders geen mogelijkheid is voor een rechts kabinet. ,,Het alternatief is met Jesse Klaver of Frans Timmermans. Maar die hebben niet één maatregel in hun verkiezingsprogramma staan om minder instroom te krijgen. Ja, als je de kraan open laat staan. Het zal niet anders kunnen met dat soort partijen als de VVD. Ik moet wel zeggen: ze hebben een ontzettend slechte trackrecord. In de tijd dat Mark Rutte premier is geweest, hebben ze er een puinhoop van gemaakt.”

Géén klimaatontkenner

De PVV heeft veel plannen, en dat moet volgens Wilders allemaal betaald worden door te korten op uitgaven aan klimaat en stikstof. ,,We zijn géén klimaatontkenners”, benadrukt hij. ,,We hebben een klimaatprobleem, maar dat lossen we in Nederland niet op. Als je in Nederland een kolencentrale sluit, komen er in dezelfde week tien in China bij.” Hij wil de ‘miljarden’ liever spenderen aan koopkracht en bestaanszekerheid. Daarnaast moeten we ons maar aanpassen aan klimaatverandering, aldus de PVV-leider.

Dat veel jongeren kampen met klimaatstress verbaast hem dan ook. ,,Laat je niet gek maken”, zegt Wilders aan de negentienjarige Saachi Ramrattansing, die hem in de podcast vroeg wat de PVV-leider wil doen om jongeren gerust te stellen. ,,Dit is dus wat kinderen op school leren, en wat ze op televisie zien. Ik noem het de linksliberale indoctrinatie.” Later spreekt hij ook van een ‘waanbeeld van D66’.

Klik hier om het artikel te lezen op de website van het AD.

Partij voor de Vrijheid

Nederland is al te ver in de ellende gestort door Rutte om nog uit dat dal te kruipen. De bevolking is apathisch en laat zich alles wijs maken. Enkelingen zoals Wilders(PVV) , Baudet(FvD) en van Haga(BVNL) doen hun best maar kunnen niet op tegen de indoctrinatie van media en regering.
    In de rest van de EU is dat min of meer ook het geval, alleen is de bevolking daar wat slimmer en begint de ellende die over ze uitgestort wordt door te dringen.