Zuid-Korea begint miljoenen uit te betalen aan slachtoffers van mRNA-prikken – zonder vragen te stellen

• zaterdag 16 september 2023
  • Categorie:
  •  De regering in Zuid-Korea heeft ermee ingestemd om miljoenen dollars compensatie uit te betalen aan slachtoffers van het COVID-19 vaccin, zonder vragen te stellen.

15-9-2023

Vanaf september kunnen families tot 30 miljoen won (21.175 euro) aan compensatiegeld krijgen als een familielid binnen 90 dagen na ontvangst van de mRNA-prik overlijdt, zelfs als een autopsie de oorzaak niet kan vaststellen. Sinds juli 2022 wordt er 10 miljoen won (7.058 euro) uitgekeerd als de prik binnen 42 dagen de dood veroorzaakte, bericht Thepeoplesvoice.

St. Vincent Times meldt: Los daarvan kunnen families van mensen die binnen drie dagen na de vaccinatie stierven, maar niet in aanmerking kwamen voor hulp van de overheid, nu minstens 10 miljoen won ontvangen, tot 30 miljoen won afhankelijk van de bijwerkingen.

Het Korea Disease Control and Prevention Agency zei dat deze maatregelen met terugwerkende kracht gelden.

“Korea had een hoger inentingspercentage dan de rest van de wereld omdat mensen de staat vertrouwden en zich lieten inenten,” verklaarde People Power Party Rep. Park Dae-chul tijdens een vergadering van de Nationale Assemblee tussen de partij en de regering.

“In dit verband moet de staat de blinde vlek aanpakken bij het helpen van degenen die schade hebben geleden door het vaccinatiebeleid.”

Er gaan steeds meer stemmen op om meer mensen in aanmerking te laten komen voor smartengeld, waarbij de overheid geen aansprakelijkheid erkent, of compensatie nadat de overheid aansprakelijkheid erkent.

De KDCA werd tijdens een hoorzitting van de Nationale Assemblee op 25 augustus bekritiseerd omdat ze in beroep was gegaan tegen een gerechtelijke uitspraak waarin de aansprakelijkheid van de staat voor vaccinatiegerelateerde verwondingen werd erkend.

In juli veroordeelde de administratieve rechtbank van Seoul de KDCA om de familie van een 34-jarige man die zes dagen na het vaccin in oktober 2021 overleed, te compenseren.

De rechtbank oordeelde dat de COVID-19 vaccinaties een vergunning voor noodgebruik hadden in plaats van een volledige goedkeuring, waardoor een epidemiologisch verband tussen de vaccinatie en zijn dood niet kan worden uitgesloten.

Jee Young-mee, hoofd van de KDCA, zei dat ze in beroep zouden gaan omdat het vonnis de aanbevelingen van een panel van deskundigen negeerde. De opmerking werd veroordeeld door parlementsleden die aanvoerden dat het vertrouwen van het publiek in de overheid hierdoor geschaad zou kunnen worden.

Korea heeft 11 bijwerkingen van het COVID-vaccin erkend, waaronder anafylaxie, myocarditis en pericarditis, en personen die overleden zijn of ernstige verwondingen opliepen, kwamen in aanmerking voor 480 miljard won aan compensatie en begrafeniskosten. Minder ernstige verwondingen konden 55% van de vergoeding krijgen.

Korea noemt 15 verschillende post-prik symptomen, waaronder onregelmatige baarmoederbloeding, transverse myelitis en Bell’s Palsy. Er was geen vergoeding beschikbaar voor mensen die aan een van de 15 leden. In plaats daarvan ontvingen ze tot 100 miljoen won aan overlijdenscompensatie.

In juli 2022 begon Korea overlijdenscompensatie te geven aan iedereen die om onbekende redenen na het vaccin was overleden, na de verkiezingsbelofte van president Yoon Suk Yeol.

De regering heeft vanaf augustus ongeveer 30% van de 96.000 beschuldigingen van bijwerkingen van vaccinaties geaccepteerd. Onder hen waren de nabestaanden van 83 mensen die stierven na de door de overheid voorgeschreven vaccinatie. Achttien van de 83 kwamen in aanmerking voor een compensatie, terwijl 65 condoleances ontvingen.

Het verplichte vaccinatieprogramma begon in februari 2021, waarbij 45 miljoen Koreanen werden ingeënt.

Korea heeft de compensatie voor bijwerkingen van de vaccinatie in 2023 opgevoerd tot 62,5 miljard won.

Copyright © 2023 vertaling door Frontnieuws. Toestemming tot gehele of gedeeltelijke herdruk wordt graag verleend, mits volledige creditering en een directe link worden gegeven.