Nieuwe onderzoeken tonen aan: het Duitse onderwijssysteem heeft in de afgelopen jaren drastisch aan kwaliteit ingeboet.
Nieuw onderzoek: bevolkingsvervanging leidt tot verval van het onderwijssysteem
(Vertaling: E.J. Bron)
Nieuwe onderzoeken tonen aan: het Duitse onderwijssysteem heeft in de afgelopen jaren drastisch aan kwaliteit ingeboet. De hekkensluiter van 2011 (Bremen) vormt nu het landelijke Duitse gemiddelde. De reden: bevolkingsvervanging en buitenlandse overheersing, zoals zelfs experts met tegenzin moeten toegeven.
Duitsland ligt onderwijs technisch op een record laag niveau, zoals twee onlangs verschenen onderzoeken onafhankelijk van elkaar aantonen. Volgens het “ifo-instituut voor economisch onderzoek München” beoordelen maar 27% van de geënquêteerden het onderwijssysteem van hun deelstaat als goed of zeer goed. Negen jaar gelden waren dit nog 38%, zoals de door de belasting gefinancierde radiozender “Deutsche Welle” schrijft.
Hekkensluiter als nieuw gemiddelde
Bijzonder schrikbarend is een evaluatie van de schoolde ontwikkeling van leerlingen uit groep 6. Volgens een INSM-onderzoek stond Bremen in 2011 op de laatste plaats in de landelijke vergelijking. Maar het toenmalige lees- en luisterbegrip was in 2021 al lang niet meer het laagste niveau. In plaats daarvan was het nu het algemeen onderwijsgemiddelde van alle deelstaten.
Bevolkingsvervanging als oorzaak
Brisant: uit het onderzoek blijkt ook dat de lage stand van het onderwijs in principe door het stijgende aandeel van kinderen met een migratieachtergrond wordt veroorzaakt: “According to the study, the drop is particularly pronounced among children coming from poorly educated families and among children with a migrant background. The reason, study author Axel Plünnecke said, is that German schools and daycare centers ’still haven’t found a good answer to the pupils becoming significantly more heterogenous.’”
Probleem al tientallen jaren bekend
De radeloosheid van de zelfbenoemde experts is met het oog op een Pisa-studie, die al in het jaar 2003 gepubliceerd werd, ontmaskerend. Het “Max-Planck-instituut voor onderwijsonderzoek” in Berlijn bewees destijds al dat op scholen met een aandeel migrantenkinderen vanaf 20% het prestatieniveau “met sprongen” afneemt. Deze problematiek beperkt zich niet alleen tot Duitsland. Actuele onderzoeken van het “Instituut voor Zwitserse economische politiek” schetsen eenzelfde beeld. De leerlingen in de stad Basel doen het wat betreft de schoolse basisvaardigheden voor bijna de helft slechter dan de scholen in kantons met minder kinderen met een migratieachtergrond – hoewel ze duidelijk meer geld krijgen.
Zijn de gevolgen van de bevolkingsvervanging zonder alternatief?
Het verband tussen immigratie en dalende onderwijskwaliteit is derhalve al lang niet meer van de hand te wijzen. Desondanks doen economie lobbyisten en politici net alsof vervangingsmigratie en bevolkingsvervanging natuurfenomenen zouden zijn, die we zouden moeten accepteren en waarvoor geen alternatief bestaat.
Maar met het voortschrijdende verval van het onderwijssysteem en ons land wordt ook het verzet daartegen steeds luider en het enige juiste antwoord voor onze sprakeloze “experts” langzaam denkbaar – remigratie.
Bron:
heimatkurier.at
Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)
0 reacties :
Een reactie posten