De politieke impasse…

• dinsdag 5 september 2023
  • Categorie: , , , , , ,
  •  Het is één minuut voor twaalf.

De politieke impasse…

(Door: “Angélica”)

Het nemen van de juiste beslissingen wordt uitgesteld omdat de verkeerde discussies worden gevoerd. Verkeerde discussies worden gevoerd om weg te kunnen kijken en om politieke redenen onjuiste beslissingen te kunnen nemen. Hierdoor nemen de problemen steeds meer toe.

Twee voorbeelden:

1. De massa-immigratie en de criminaliteit
    2. De energietransitie en het klimaat

De massa-immigratie is een belangrijk thema als er verkiezingen aankomen, omdat de gevolgen ervan voor een groot deel van de Nederlanders onacceptabel zijn. Met name de grootste en daarom de belangrijkste regeringspartij de afgelopen jaren was de VVD. Vlak voor verkiezingen beloofde Rutte, zoals Yesilgöz nu, dat er maatregelen zullen worden getroffen als de VVD maar de grootste wordt. Daarmee hoopt de VVD stemmen bij de PVV weg te halen. Nu de enquêtes aantonen dat de VVD fors gaat verliezen, zet Yesilgöz de deur naar de PVV zelfs op een kier! Maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat het nu anders zal zijn en geloof me maar: de deur naar de PVV wordt ná de verkiezingen weer dicht gesmeten. Nooit eerder zijn er zoveel migranten bijgekomen als tijdens de kabinetten-Rutte. Dat wordt spottend verwoord met “Eric – hoe meer asielzoekers hoe beter – van der Burg”.

Als reden voor het niet kunnen nakomen van de beloftes noemt de VVD dan de internationale verdragen die hierover zijn afgesloten en dat die niet zomaar genegeerd kunnen worden. Natuurlijk weten de VVD’ers dat net zo goed vóór de verkiezingen als erna en dat zegt veel over hoezeer de VVD-top bereid is om de kiezers te misleiden en te bedriegen met hun verkiezingsprogramma’s vol leugens.

De meerderheid van de kiezers in Nederland wil dat de massa-immigratie een halt wordt toegeroepen en mede daarom behaalde de VVD de laatste keer 34 zetels.

De juiste beslissingen zijn weer niet genomen en Nederland wordt overlopen. Asielzoekers uit veilige landen worden niet teruggestuurd en de buitengrenzen zijn zo lek als een mandje ondanks dat er miljarden heengaan en ook criminele asielzoekers worden niet uitgezet.

De juiste discussies zouden wél resultaat opgeleverd hebben als de Tweede Kamerleden hadden gedaan waarvoor ze zijn gekozen toen ze langs de deuren gingen met hun verkiezingsprogramma’s, waarin stond dat alleen échte vluchtelingen binnengelaten zullen worden en illegalen en criminele asielzoekers terug moeten naar waar ze vandaan komen. Als Denemarken iets voor zichzelf kon regelen, kan Nederland dat net zo goed. Verdragen worden gesloten, ze kunnen ook worden opengebroken als de omstandigheden daar om vragen en dat is nu het geval: waarom moet Nederland zich eenzijdig aan overeenkomsten houden als de afspraken niet worden nagekomen? Landen die niet meewerken, zouden economisch gestraft kunnen worden en de tientallen miljarden die de massa-immigratie Nederland jaarlijks kost, zouden ingehouden kunnen worden op het EU-budget. Frankrijk en Duitsland houden zich bijvoorbeeld ook niet aan de begrotingsregels en weigeren boetes te betalen als die worden opgelegd en veel EU-landen voldoen absoluut niet aan de eisen om deel te mogen nemen aan de Euro als betaalmiddel. Desondanks wordt er bijna overal met de Euro betaald en moeten er jaarlijks tientallen miljarden van Noord naar Zuid extra worden overgemaakt om de tekorten niet uit de hand te laten lopen. Zolang de regels niet worden nageleefd, zou Nederland geen cent aan Brussel moeten afdragen.

De criminaliteit wordt harder en gewelddadiger en steeds meer jeugdigen raken daarbij betrokken. Als het mensen met een dubbel paspoort betreft, kun je de Nederlandse nationaliteit afnemen en de persoon uitzetten. Criminaliteit bestrijden kun je alleen door meer politiemensen in te zetten en door te fouilleren. Leeftijd is bepalend, omdat statistisch gezien de meeste messendragers jeugdigen zijn en niet achter een rollator lopen. Dat de meerderheid in de grote steden kleurlingen zijn, doet er niet toe. Fouilleer op leeftijd. Nu gaat de discussie over etnisch profileren waardoor de politie niet durft in te grijpen en daardoor vallen er nu zoveel doden. Willen is kunnen!

Nederland lijdt onder een energiecrisis en daardoor is de inflatie torenhoog. Een strenge winter zal veel mensen, met name ouderen met alleen AOW, in problemen brengen. Er wordt hout uit oerbossen en afval uit Italië verbrand en de Noordzee wordt volgebouwd met peperdure windmolens. De leefomgeving wordt overal verwoest en vogels en walvissen sterven massaal. Desondanks mag er in Nederland niet gebouwd worden vanwege ‘het stikstofprobleem’, waardoor heidegebieden schade ondervinden. Zelfs schone diesel bestelbussen mogen de steden niet meer in en de bevoorrading van winkels loopt gevaar. Iedereen moet aan een elektrische auto, maar het elektriciteitsnet is daar niet op berekend en er zijn te weinig grondstoffen om ze te produceren. Faal op faal op faal op faal, teveel om hier op te noemen en sommige maatregelen zijn zelfs strijdig met elkaar. De overheid is bereid tientallen miljarden te steken in maatregelen om 0,000036 graden temperatuurdaling te bewerkstelligen, maar nooit eerder is er wereldwijd zoveel CO2 uitgestoten als het afgelopen jaar. De Nederlandse inspanningen zijn volstrekt nutteloos als China, India, Zuidoost-Azië etc. duizenden nieuwe steenkolencentrales opstarten. De discussie had jaren geleden moeten gaan over kernenergie, maar Nederland is gegijzeld door een linkse minderheid en organisaties als Greenpeace. De NPO orkestreert en regisseert als verlengstuk van de linkse minderheid de verkeerde discussies en daarna volgen vanzelfsprekend de verkeerde beslissingen. Fukushima ligt in een gebied waar zeer zware aardbevingen plaatsvinden. In Nederland en Duitsland is er geen risico op zware aardbevingen, maar in Duitsland zijn de kerncentrales n.a.v. wat er in Japan is gebeurd al gesloten.

Alle politieke partijen zouden tijdens de debatten voor de verkiezingen ter verantwoording moeten worden geroepen voor het liegen en bedriegen de afgelopen jaren. De enorme problemen waarmee Nederland nu worstelt, zullen alleen door het nemen van de juiste beslissingen kunnen worden opgelost. Het is van het grootste belang dat politici niet meer wegkijken voor de échte problemen, ook als er op hun emoties wordt ingespeeld door beroeps zanikers over ‘ereschuld vanwege slavernijverleden’ of over ‘etnisch profileren’ bij het fouilleren van jongeren in grote steden waar elke avond wel mensen worden neergestoken. Soms zullen de maatregelen kei- en keihard moeten zijn, dus ook naar Brussel en de hele EU, want Nederland holt achteruit en verloedert zichtbaar. Alleen als de juiste discussies worden gevoerd, kunnen de juiste maatregelen worden getroffen. Wegkijken en volstrekt onkundige ministers benoemen op posten die cruciaal zijn om Nederland concurrerend te houden is geen optie meer. Het is één minuut voor twaalf.

De partijen die dit durven benoemen en ’t vervolgens ook willen uitvoeren en ’t daarom ook tot inzet maken van de verkiezingen, verdienen op 22 november a.s. Uw stem!

Door:
    “Angélica”